Магистърска програма "Електронна търговия"
/към специалност "Бизнес информатика"/

Професионално направление: Икономика

В условията на глобализация и ускорена дигитализация, електронната търговия се утвърди като ключов фактор за растеж и конкурентоспособност на бизнеса. Налице е доказана потребност от висококвалифицирани специалисти, които притежават уникална комбинация от икономическа експертиза, управленски познания и специализирани умения в областта на информационните и комуникационните технологии (ИКТ), необходими за успешното развитие на онлайн търговски дейности.

Магистърска специалност „Електронна търговия“ е насочена към подготовката на такива специалисти. Специалността осигурява задълбочена теоретична подготовка и необходимите практически умения за анализиране, внедряване, управляване и развиване на ефективни решения за електронна търговия.

Обучението е насочено към овладяване на задълбочени знания в областта на електронната търговия, бизнес информационните системи, интернет маркетинга и дигиталните комуникации. Студентите усвояват както теоретични основи, така и практически умения чрез разработване на реални проекти, екипна работа и прилагане на най-новите ИКТ решения. По-конкретно, специалността е насочена към:

  • Анализ, проектиране, разработване, внедряване и поддържане на електронни магазини;
  • Технологии за оптимизация на електронните търговски платформи;
  • Методи за осъществяване на сигурни електронни разплащания;
  • Особености на дигиталния маркетинг и комуникация с потребителите;
  • Изучаване и анализ на потребителското поведение чрез системи за управление на взаимоотношенията с клиентите (CRM);
  • Прилагане на съвременни подходи за защита на дигиталните транзакции.

Магистрите се обучават в електронна среда чрез платформата Moodle, с достъп до дигитални ресурси, проектна работа и практически семинари. Завършващият етап включва защита на дипломна работа или държавен изпит.

Придобитите знания и умения подготвят студентите за успешна реализация в сферата на електронната търговия – в търговски и маркетингови отдели на компании, в технологични фирми, в консултантски и аналитични организации. Дипломираните магистри могат да заемат длъжности като: мениджър електронен магазин, дигитален маркетинг експерт, бизнес анализатор, специалист по електронни разплащания и други. Тези, които проявяват интерес към академична и изследователска дейност, могат да продължат обучението си в докторска степен.

Квалификационна характеристика

Учебен план:
*Забележка
СН (също направление) :: Редовна – Организира се прием един път годишно. Обучението започва през втората половина на месец Септември.
СН (също направление) :: Дистанционна – Организира се прием два пъти годишно. Обучението започва в началото на месец Март и на месец Октомври.
ДН (друго направление) :: Дистанционна – Организира се прием един път годишно. Обучението започва в началото на месец Октомври.
ПБ (професионален бакалавър) :: Дистанционна – Организира се прием един път годишно. Обучението започва в началото на месец Октомври.