Магистърска програма "Корпоративен мениджмънт"
/към специалност "Индустриален бизнес и предприемачество"/

Професионално направление: Икономика

Магистърска програма „Корпоративен мениджмънт“

 

Магистърска програма „Корпоративен мениджмънт” към катедра „Индустриален бизнес и предприемачество” е разработена и стартира през октомври 2002 г. първоначално под наименованието „Индустриален бизнес” в дистанционна форма към Центъра за магистърско обучение. Тя е предназначена за обучение на студенти, придобили образователно-квали­фи­ка­ци­онна степен „Бакалавър” или „Магистър” по икономически специалности. В нейния учебен план са включени дисциплини, осигуряващи на студентите базисни знания по икономика и специализирана професионална подготовка.

Обучението магистърската програма формира задълбочени знания и умения в областта на:

  • Корпоративното предприемачеството и мениджмънта на корпорациите.
  • Управлението на корпоративната собственост.
  • Антикризисното управление и бизнес риска в корпорацията.
  • Иновационния мениджмънт.
  • Индустриалната политика.
  • Управлението на екипи и комуникации.
  • Управлението на аутсорсинг проекти.

Широкообхватният профил на знанията и уменията, както и междудисциплинарният подход на тяхното преподаване, предоставят на студентите възможност:

  • да придобият разширени и задълбочени теоретични и фактологични знания в областта на корпоративния бизнес и корпоративното предприемачеството, свързани както с класическите, така и с най-новите постижения в тези области на познанието;
  • самостоятелно да интерпретират придобитите знания в областта на корпоративния мениджмънт, като ги свързват с прилагането на факти и чрез критично възприемане, разбиране и изразяване на съответните тео­рии, концепции и принципи в рамките на отделните предметно-функционални области на познанието.
  • владеят методи, техники и средства в областта на корпоративния бизнес и пред­прие­ма­чес­твото, позволяващи решаването на сложни задачи, свързани с: разра­бот­ването и реали­зи­рането на различни корпоративни стратегии (производ­ствени, пазарни, иновационни, ин­вес­ти­ционни, технологични, екологични и др.); организацията и управлението на корпоративни структури и предприемачески процеси; управлението на фирмени проекти и ресурси; оценката на бизнес риска, резултатите и ефектите от реализирането на стратегии, политики, процеси и проекти в корпорацията и др.;
  • демонстрират логическо мислене, проявяват новаторство и прилагат творчески и про­блемно-ориентиран подход при решаването на сложни и не­стан­дартни задачи в областта на корпоративния бизнес и предприемачеството.

      Обучението в магистърска програма „Корпоративен мениджмънт“ формира и развива професионални компетентности за:

  • прилагане на конкретни модели на корпоративно управление;
  • събиране, систематизиране, обработване, анализиране и обобщаване информация за корпоративните бизнес структури, с цел тяхното ефективно управление;
  • изготвяне задълбочени анализи, свързани с корпоративния мениджмънт и на обективна оценка на процеси, събития, явления в областта на корпоративния мениджмънт;
  • разработване на предприемачески планове, конструиране на модели за управление на корпоративната собственост;
  • прилагане на антикризисно управление на корпоративните бизнес структури, иницииране и реализация на иновационни и аутсорсинг проекти.

Задълбочената теоретико-практическа подготовка на завършилите специалността да­­ва възможност за успешно реализиране в редица професии и на длъжности:

  • корпоративен мениджър;
  • корпоративен предприемач;
  • консултант;
  • технологичен посредник;
  • производствен аналитик;
  • държавен експерт в министерства, ведомства, областни и общински администрации, производствен директор и др.

Възпитаниците на магистърската програма придобиват квалификация, която им гарантира до­бра професионална реали­зация в:

  • български и чуждестранни предприятия от различни сектори на иконо­миката;
  • български и чуждестранни бизнес организации в областта на консул­тантската и екс­перт­ната дейност;
  • образователни, научни и научноизследователски институции;
  • бизнес центрове и центрове за трансфер на знания, технологии и инова­ции;
  • министерства, ведомства и агенции;
  • държавна, областна и общинска администрация;
  • предприемачески съюзи, професионални асоциации, стопански камари, неправителс­твени организации и др.

Получените знания и уменията, както и придобитите компетенции по вре­ме на обучението, са добра основа за планиране, организиране и управление на собствен бизнес.

Квалификационна характеристика

Учебен план:
*Забележка
СН (също направление) :: Редовна – Организира се прием един път годишно. Обучението започва през втората половина на месец Септември.
СН (също направление) :: Дистанционна – Организира се прием два пъти годишно. Обучението започва в началото на месец Март и на месец Октомври.
ДН (друго направление) :: Дистанционна – Организира се прием един път годишно. Обучението започва в началото на месец Октомври.
ПБ (професионален бакалавър) :: Дистанционна – Организира се прием един път годишно. Обучението започва в началото на месец Октомври.