Магистърска програма "Електронен бизнес и дигитални пазари"
/към специалност "Бизнес информатика"/
Професионално направление: Икономика
Магистърската специалност „Електронен бизнес и дигитални пазари“ подготвя специалисти за един от най-динамично развиващите се сектори на пазара на труда. Специалността отговаря на нарастващата необходимост от специалисти с икономическа квалификация и задълбочени познания в сферата на информационните и комуникационните технологии (ИКТ). Специалността е насочена към подготовката на професионалисти, които съчетават солидна теоретична база с практически умения за създаване, внедряване и управление на решения за електронен бизнес, електронна търговия и дигитален маркетинг.
Студентите в специалността се подготвят да организират електронния бизнес в организациите, да управляват електронни платформи, да осъществяват електронни разплащания, да планират и оптимизират онлайн присъствие, както и да разработват и прилагат ефективни дигитални маркетингови стратегии. Акцентът е върху прилагането на съвременни ИКТ решения, включително облачни платформи, мобилни приложения и CRM системи.
Обучението в магистърската специалност е фокусирано върху придобиване на знания и умения, свързани с организацията на електронната търговия и управлението на информационните технологии в бизнеса. Студентите развиват компетенции и умения да идентифицират и анализират проблеми в електронната търговия, да прилагат теоретични знания и практически умения за проектиране, реализиране и оценяване на ефекта от различни информационни технологии. Усвоените умения и практически опит ги превръщат в търсени специалисти, които могат да се ориентират в динамиката на съвременната търговия и дигитални пазари. По-конкретно, специалността е насочена към усъвършенстване на знанията и уменията за проектиране, разработване, внедряване и поддържане на електронни магазини, оптимизация на дигитални процеси, управление на електронни плащания, онлайн маркетинг и прилагане на системи за управление на взаимоотношенията с клиенти (CRM). Студентите се запознават с използването на най-новите ИКТ, включително облачни технологии и онлайн платформи.
Магистрите се обучават в електронна среда чрез платформата Moodle, с достъп до дигитални ресурси, проектна работа и практически семинари. Завършващият етап включва защита на дипломна работа или държавен изпит.
Завършилите могат да се реализират успешно като специалисти по управление на информационните отдели в търговски фирми, ръководители или участници в екипи за електронна търговия, експерти в областта на електронния бизнес, консултанти и ръководители на ИТ проекти, експерти по взаимоотношения с клиенти и мениджъри по информационни технологии. Освен това, завършилите имат възможност да продължат обучението си в образователна и научна степен „доктор“.
Квалификационна характеристика
Учебен план: