Складови и логистични решения за поддържане на успешна търговска мрежа - Практическо обучение на студенти от специалност „Икономика на търговията“


Катедра „Търговски бизнес“ организира посещение в реална работна среда със студенти в редовна и задочна форма на обучение от специалност „Икономика на търговията“.
Практическото занятие се проведе на 28 май 2021 г. в „Палмира 94“ ООД със седалище в град Плевен и основна дейност: внос, износ, дистрибуция, логистика на захарни изделия и ободряващи напитки. 
 
   
Преподавателският екип – доц. д-р Теодора Филипова, гл. ас. д-р Зоя Иванова, гл. ас. д-р Иван Маринов, и студентите имаха възможност да се запознаят с организацията на работа в предприятието. Г-н Махиеддин Исмаил – собственик и Търговски директор на „Палмира 94“ ООД, представи интересни факти за историята, продуктовото портфолио и пазарната стратегия на дружеството. Той подчерта, че с дългогодишната си практика „Палмира 94“ ООД изгражда богата гама от избрани продукти от надеждни и доказали се производители. Основната им цел е да поддържат богат асортимент, да предлагат продукти с постоянно високо качество и да удовлетворяват нарастващите изисквания на клиентите, предлагайки им само най-добрите и качествени продукти и най-добрите условия за покупка. Дружеството има много добре развита дистрибуторска структура за директни продажби, тъй като поддържа собствен автопарк, който позволява ежедневни доставки на стоки до всяка точка на България. В „Палмира 94“ ООД работят 60 души персонал, които са добре обучени и квалифицирани, и благодарение на които дружеството поддържа изключително добри отношения със своите клиенти както в страната, така и в Гърция, Турция, Сърбия, Румъния, Украйна и др. Предприятието има своя търговска марка, която все по-успешно налага на пазара, и чрез която по-лесно и по-бързо предава своите послания и гарантира определено качество и полза на своите потребители. 

В рамките на посещението студентите посетиха съвременната складова база на дружеството, която позволява поддържането на постоянни количества стока, съхранявана добре, за да запази доброто си качество и търговски вид.  



В края на изложението студентите зададоха редица интересни въпроси, свързани със складовите процеси, процесите по изпълнение на поръчките, инструментариума за проучване изискванията на клиентите, конкретните действия за привличане и задържане на клиентите и др.