Катедра „Стратегическо планиране“ и MeWe институт (Флоренция) в сътрудничество за иновативни изследвания
Катедра „Стратегическо планиране“ при Стопанска академия „Д. А. Ценов“ – Свищов отчита изключително ползотворна работна среща във Флоренция, Тоскана, Италия. Срещата се проведе с представители на италианската организация MeWe Институт за иновативни изследвания - модерен изследователски институт, съчетаващ традиционни методи с иновативни инструменти и методологии за изследване на мненията и потреблението в ерата на интернет и социалните медии.
Събитието се оказа естествено продължение на неотдавна подписаното споразумение за партньорство между двете страни, което поставя основите на активно сътрудничество в областта на научните изследвания, образованието и социалните иновации.
Свищовската академия бе представлявана от доц. д-р Михаил Чиприянов, ръководител на катедра „Стратегическо планиране“, гл. ас. д-р Надежда Веселинова, научен секретар на катедрата, и гл. ас. д-р Юлиян Господинов, Еразъм координатор. От страна на домакините със специален ангажимент бе изпълнителният директор на MeWe, г-н Самуеле Мори.
Основният акцент по време на работната среща падна върху особеностите и методологията на приложните/емпиричните изследвания както за корпоративния, така и за публичния сектор. Бяха споделени ценни аспекти от ноу-хауто на MeWe, свързани с скоростта на събиране на данни, разширяването и интегрирането на източници, както и изграждането на иновативна и динамична интерпретативна структура в изследванията.
Очакванията са, че обменените полезни въпроси и опит ще допринесат значително за повишаване на изследователския потенциал на катедрата и ще бъдат от голяма полза за бъдещата работа на докторантите към катедрата. Освен това, срещата генерира обещаващи нови идеи за бъдещи съвместни проекти и инициативи за сътрудничество между Стопанска академия „Д. А. Ценов“ и MeWe институт за иновативни изследвания.
Срещата във Флоренция затвърди стратегическото партньорство и очерта пътя за бъдещи съвместни дейности, насочени към прилагане на иновативни подходи в социалните и пазарните изследвания.