Алумни клуб МИО навърши 6 години с интервюта, дискусии и пролетен бал

На 18 март 2017 година близо 60 души от различни краища на България се събраха в Свищов за традиционната годишна среща, организирана от Алумни клуб МИО. Тази  организация е създадена през 2011 г. и в нея могат да членуват завършилите специалности в бакалавърска, магистърска или докторска степен към катедра „Международни икономически отношения“ при Стопанска академия „Димитър А. Ценов“, след регистрация в системата на адрес alumnimio.club.

Първите няколко мероприятия традиционно бяха насочени към настоящите студенти. Програмата започна в 9 сутринта с провеждането на т. нар. Assessment Centre, или център за оценка на кандидати за масов подбор. Борислав Тодоров от випуск 2013 на специалността, старши специалист по подбор на персонал в Adecco Bulgaria, раздели участниците на 3 екипа и представи задачата. Студентите – общо 10 души от 3 и 4 курс, разполагаха с около един час да се запознаят с условието на конкретен бизнес казус, да разпределят помежду си задачи и роли, да обменят и анализират информация, за да стигнат до съвместно крайно решение. След това всеки екип имаше няколко минути да представи своето виждане по казуса и да отговори на въпроси.


Второто мероприятие бе свързано с провеждане на вече традиционната симулация на работно интервю. Подготовката за него започна седмица по-рано с изпращане на автобиографии от кандидатите. На второ място, студентите можеха да избират от няколко реални обяви за работа, за които изготвиха мотивационни писма. Третият етап бе тест, спрямо който всеки кандидат се сдоби с психологически профил. На 18 март всички тези документи бяха представени на интервюиращите, които се разделиха на 3 екипа.

В Заседателната зала на Корпус Юг въпросите си задаваха Ива Василева (випуск 2005, Сименс България), Поля Михова (випуск 2001, Юробанк България АД) и Орлин Пенков (випуск 1998, Веолия Енерджи Варна ЕАД). В зала 1 посрещаха Анна Кършовска (випуск 1997, Enveld Capital), Борислав Тодоров (випуск 2013, Adecco Bulgaria), Пламен Михов (випуск 2001, Amway Marketing Romania) и Даниела Илиева (випуск 2000, РУ „Ангел Кънчев“). Зала 2 бе окупирана от най-опитните Мартин Пеев (випуск 2001, Диверсистем ЕООД) и Милен Метев (випуск 2003, Frontex), които наблюдаваха уменията както на студентите, така и на новите попълнения Александрина Иванова (випуск 2015, Mars) и Цветомира Филипова (випуск 2016, Adecco Bulgaria).


Всеки кандидат влезе и се представи пред един от екипите на случаен принцип. Подадени бяха 18 комплекта документи, но поради друг ангажимент (студентите 3 курс по същото време имаха изпит) на интервю успяха да се явят 12 кандидата. След приключване на събеседването студентите се събраха отново в Заседателната зала и получиха обратна връзка от интервюиращите за своето представяне. Сутрешната част от събитията завърши с обяд за участниците в ресторанта на „Корпус Юг“.


Следобедът започна в разширен състав, с новопристигнали алумни членове и присъствието на всички регистрирани студенти. Темата „Собствен бизнес срещу кариерно развитие в корпоративна бизнес среда - плюсове и минуси“, водена от Мартин Пеев, породи дискусия, в която студентите заявиха своите предпочитания за професионална реализация и споделиха свои идеи за започване на собствен бизнес. Пламен Михов от Amway провокира всички, като представи успешна бизнес идея за туристически пътувания, реализирана с минимален собствен капитал. 


Общото събрание на Алумни клуба започна с отчет за събитията за периода март 2016 – март 2017 година. Показани бяха кадри от засаждането на дръвчета от студенти и възпитаници (18.03.2016 г.), експозиционния щанд с рекламни материали при дипломирането на магистри (13.05.2016 г.), курсът по теория и приложение на гравитацията в международната търговия от Йото Йотов, възпитаник на специалността и преподавател в САЩ (13-14.10.2016 г.), с участници от City University of New York, Universidad Nacional Educación a Distancia, Българска народна банка, Икономически университет – Варна, Народна банка на Република Македония, Централна банка на Русия и СА „Д. А. Ценов.


Над 80 снимки от над 50 места от 3 континента на 20 участника бяха изпратени за фотоконкурса "Около света за 80 дни“, проведен между 1 юли и 18 септември 2016 – точно 80 дни, в чест на 80-та годишнина на висшето училище. Всички участници намериха място на страниците на новия календар на Клуба, който бе тържествено представен и връчен на 11 ноември 2016, ден на отворените врати на Академията. На тази дата с плакет и почетна грамота ректорът доц. д-р Иван Марчевски отличи Алумни клуб МИО за най-активна дейност в рамките на Асоциацията на възпитаниците на Стопанска академия.

Само ден преди срещата се състоя и най-значимото събитие – награждаването на участници в студентско състезание „Тенденции на пазара на недвижими имоти в Югоизточна Европа“. Съревнованието - проучване на пазарите на България и Гърция, се проведе по поръчка и техническо задание на Христофор Димитров, пълноправен член на Клуба, випуск 2000. Чрез видео разговор в реално време със САЩ студентите получиха обратна връзка от поръчителя за тяхната работа, както и препоръки при осъществяване на бъдещи проучвания. До финалния етап достигнаха 4 екипа, съставени от общо 10 четвъртокурсника, които получиха награди на обща стойност 1250 лв.

В следващата част на общото събрание бяха представени новите номинации за пълноправни членове на клуба. През 2017 година тази чест заслужиха Борислав Тодоров и гл. ас. д-р Йордан Нейков. Те получиха своите значки под номера 24 и 25 от председателя на Клуба Милен Метев.


Събитията за шестата годишнина на Алумни клуб „МИО“ завършиха с пролетен бал, а като истински международници, студенти и алумнита се забавляваха с тематична украса за Деня на свети Патрик.


Акцентът на събитията от 18 март 2017 г. бе „размяната на визитки“ между завършилите МИО – създаване на нови контакти, споделяне на работни места и позиции, съвместни инициативи, „лов на таланти“. На раздяла, апелът на Борда на клуба към всички бе да доведат свои колеги съвипускници следващата година, с които заедно да си припомнят студентските години, но и да послужат за обмен на ценна „кариерна“ информация.