Договор за партньорство подписа Стопанска академия с AIESEC – най-голямата студентска организация

Стопанска академия „Димитър А. Ценов” сключи договор за партньорство и сътрудничество с българското представителство на най-голямата в световен мащаб младежка организация Национално студентско сдружение за обмен и образование (НССОО), по-известно с френската си абревиатура AIESEC. Договора подписаха ректорът, доц. д-р Иван Марчевски, и председателят на AIESEC България, Найден Рашков. Сред целите на бъдещото сътрудничество са развитие на лидерския потенциал на студентите, изграждане на практически умения, които да бъдат прилагани в реална среда, опознаване и ангажиране с актуалните проблеми на света, както и изграждане на стабилна връзка между работодателите и младите специалисти на местни и чужди пазари.

Заедно с Найден Рашков, дейността на AIESEC пред студенти в Стопанска академия представиха Десислава Гарчева – зам.-председател „Развитие на локалните офиси” и Ангел Станчев – председател на организацията в Пловдив. Гостите приветства гл. ас. д-р Юлиян Господинов – координатор „Образователен маркетинг” в Академичен център за кариерно консултиране и връзки с обществеността. Той подчерта, че AIESEC е организация, „управлявана от младежи за младежи” и пожела на студентите да намерят своето място в богатото портфолио от инициативи, които техни колеги реализират в цял свят. 

Лекторите разказаха кога и как е създадена тази студентска организация, как се разраства през годините, достигайки до офиси в 127 държави, какви цели има и какви дейности развиват членуващите в нея. Представени бяха и настоящи програми, които спомагат за постигане на една от основните цели за развиване на лидерския потенциал на младите хора чрез обучения, доброволчески опит и професионални стажове, което дава възможност на работодатели и организации да се свържат заедно с глобална мрежа от таланти. Гостите споделиха, че AIESEC развива четири качества: да познаваш себе си; да си гражданин на света и да приемаш различното; да вдъхновяваш другите; да си ориентиран към решения.

Ангел Станчев представи трите международни програми на AIESEC, за които могат да кандидатстват и свищовските студенти. Той поясни, че програмата Global Talent (Глобален талант) предлага на студентите професионален стажантски опит в чуждестранни компании. Като създава възможности за заминаване на стаж в различни държави и при разнообразни сфери на работа, програмата има за цел да доведе до цялостно себеразвитие, включващо както културно обогатяване, така и професионално развитие. Програмата Global Entrepreneur (Глобален предприемач) е инициатива, която цели да развие лидери с предприемачески дух, предоставяйки им възможност да придобият опит в международен стартъп. Като социално отговорни, младите хора от AIESEC реализират и програма Global Volunteer (Глобален доброволец), която им дава възможност да помагат за различни каузи по света.

Тримата гости споделиха своя опит от участията им в представените програми и разказаха какви качества и умения са придобили от работата си в студентската организация. Те припомниха, че свищовски студенти са били председатели на офисите на AIESEC в различни страни. „Приятелите и спомените, които ще направиш в AIESEC, ще останат завинаги, а по пътя ще срещнеш хиляди млади амбициозни хора с широк мироглед”, подчертаха лекторите. По думите им, чрез работата си в тази организация, всеки може да разбере кои са силните му страни и да открие над какво още може да поработи. 

В отговор на поставени въпроси от страна на свищовските студенти, Найден Рашков поясни, че регистрацията за участие в програмите е онлайн, а дейността на организацията в Стопанска академия ще се координира от председателя на AIESEC – Пловдив.

Още »

Представители на Стопанска академия участваха в честването на 15-годишнината на Национален синдикат „Висше образование и наука”

Представители на Стопанска академия участваха в тържествен национален  форум на тема: „Финансиране, акредитация, доходи на работещите в системата на висшето образование и науката, социален диалог и колективно трудово договаряне”, посветен на „ВОН-КНСБ – Петнадесет години в новото хилядолетие”. Ректорът на Академията, доц. д-р Иван Марчевски бе сред специалните гости, а във форума участваха още доц. д-р Анелия  Радулова –  председател на Синдикалния комитет на ВОН-КНСБ в СА, доц. д-р Росица Колева, Маргарита Дончева и Теодора Йошева – членове на СК. 

Приветствие към гостите и към участниците отправиха председателят на Национален браншов синдикат „Висше образование и наука” доц. д-р Лиляна Вълчева, председателят на Организационният комитет доц. д-р Росен Кирилов и зам.-председателите доц. д-р Агата Манолова и доц. д-р Анелия Радулова. Сред специалните гости бяха: доц. Борислав Великов – председател на НС, 2005 г. и зам.-председател на КОН при 43-то НС; проф. Димитър Греков – министър на Земеделието и храните, ректор на АУ; доц. Георги Костов –   зам.-министър на ЗХ; Красимир Вълчев – гл. секретар на МОН; Пламен Нанков – вицепрезидент на КНСБ; ректорите на СУ, УНСС, НМА, ВТУ, зам.-ректори, декани, ръководството на НПСС. 

Форумът започна с презентация на главния секретар на МОН, който представи промените във финансирането на висшите училища за следващата 2017 г. Красимир Вълчев поясни, че през последните 25 години се работи в посока на стимулиране на екстензивното развитие на университетските профили във ВУ. Приемът в държавните университети е напълно либерализиран – от 90 хиляди учащи през 90-те години, те са нараснали до 180 хиляди през 2014-2015 г. В стратегията за висшето образование Вълчев посочи няколко основни моменти, а именно: политика на преструктуриране на приема и финансиране от държавния бюджет; насърчаване подобряването на качеството на пазара на труда; подобряване на базовата разпределителна справедливост и др. „Сигналът към висшите училища е ясен – не всички ще имат студенти по всички специалности, някои от тях ще трябва да оптимизират профила си”, подчерта главния секретар на МОН.

Презентация на тема „Петнадесет години всеотдаен и доброволен труд за модернизиране на висшето образование и науката, за утвърждаване авторитета на Академичната общност, за равнопоставеност в социалния диалог на национално ниво и колективното договаряне във висшите училища и БАН” представи доц. д-р инж. Лиляна Вълчева. Тя изрази уважението и признателността на всички председатели от Координационния съвет на ВОН-КНСБ към водещите партньори. С думи на благодарност, доц. Вълчева връчи плакети с лика на Светите братя и грамоти на номинираните по критерии за постигнати високи резултати в КТД и равнопоставеност в социалния диалог в условия на автономия между ректори-преподаватели-студенти, което е в основата на академичната автономия.   Благодарности, поздравителни адреси и почетни отличия получи и ВОН-КНСБ от гостите на тържественото събитие. Ректорът на Стопанска академия поздрави доц. Вълчева, като й връчи почетен плакет и поздравителен адрес от академичната общност в Свищов. По време на тържествената вечеря в балната зала на хотел РИУ Правец Ризорт, участниците във форума аплодираха с възторг изпълненията на студентите от НАТФИЗ „Кр. Сарафов” и НМА „Проф. П. Владигеров”.

Още »

Златно кюлче бе в ръцете на над 200 ученици на академичен семинар в Свищов, посветен на инвестиционното злато

Семинар за средношколци и учители на тема „Инвестиционно злато и търговия със златни деривати“, се проведе в Стопанска академия „Димитър А. Ценов“. Форумът, организиран от първата българска финансова катедра – катедра „Финанси и кредит“ при свищовското висше училище, бе съпътстваща проява в рамките на националното ученическо състезание по банкиране и в него участваха над 200 средношколци от цялата страна и придружаващите ги учители.  

Участниците в практическия обучителен семинар приветства гл. ас. д-р Юлиян Господинив – координатор „Образователен маркетинг“ към Академичния център за кариерно консултиране и връзки с обществеността. Той подчерта, че целта на това обучение е учениците да придобият нови знания, квалификации и ценен опит, които ще им бъдат необходими за бъдещата професионална реализация. „В рамките на два дни тук, в Стопанска академия се състоя своеобразна среща на триъгълника на знанието – наука, образование и бизнес“, подчерта Юлиян Господинов и благодари на лекторите на семинара – проф. д-р Андрей Захариев, ръководител на катедра „Финанси и кредит“ и Пламен Георгиев – директор на финансовия център на „Общинска банка” АД, Свищов.

Проф. Захариев представи теоретичната част по темата на обучението. Той запозна учениците с паричната система на Римската империя, датираща според исторически сведения още от около 280 г.пр.н.е, която е допускала паралелно прилагане на две бройни системи, базирани върху злато и други метали. Лекторът припомни базови понятия при търговията със злато като карат, проба, трой унция, цена на златото, инвестиционно злато и разясни прилагания при учредяването на БНБ през 1879 г. златен стандарт в България. В презентацията бяха показани видове злато и монети, сред които са: класически европейски монети, подходящи за малки инвестиции от порядъка на 5-6 хиляди лева; швейцарски златни кюлчета, изработени от фабриките PAMP (качеството на нейните продукти се счита за едно от най-добрите в света и кюлчетата са изключително ликвидни) и Valcambi (един от най-големите производители на златни отливки и отсечени кюлчета в света); монетите „Австралийско кенгуру” (познати още като “Golden Nugget”); китайска панда (една от най-добре изглеждащите златни монети в света); монетата „Южноафрикански кругерранд“ (емитирана с цел насърчаване на  южноафриканските продажби на злато по света). 

Проф. Захариев припомни за свищовското златно съкровище, открито преди четири години, и запозна учениците с текущите котировки на златото, като сравни динамиката за различни периоди – 20 г., 5 г., 1 г. и последните три месеца. Той провокира учениците с въпроси, които ги предизвикаха да коментират какво се случва с инвестициите и икономиката в световен мащаб, когато цената на златото пада или се покачва. Ръководителят на финансовата катедра даде и практически съвети при инвестициите в злато – от къде да се купува, къде и как се съхранява, какви са сертификатите за притежание на инвестиционно злато. Любопитни за учениците бяха и поясненията на лектора дали е истинско златото, защо Индия е най-големият купувач на злато за ювелирни цели, как златото, с което се „филмира” един спътник за изстрелване в околоземна орбита, се оказва най-добрата защита срещу космическа радиация. Говорейки за световните златни резерви, проф. Захариев поясни, че общият обем на пазарно търсене за 10-госдишния период от 2006 до 2015 г. на инвестиционно злато е 40232 тона, разпределени по секторите: бижутерия – 22683,9 т.; инвестиционни монети – 10400,7 т.; инвестиционни фондове (ETF) – 1226,3 т.; технологични нужди – 4135,7 т.; централни банки – 1785,5 т. Според представената информация, БНБ притежава 40,3 тона злато към 2016 г. при 39,8 т. към 2008 г. 

Представяйки продуктите на „Общинска банка“ АД, свързани с инвестиции в злато и други ценности, директорът на финансовия център в Свищов поясни, че систематизираните данни от Световния златен съвет за последните 10 години показват цялостно нарастване на търсенето на инвестиционно злато след пика на финансовата криза от 2009 г. спрямо предходния период. Пламен Георгиев обясни на учениците, че златото има специфична плътност – 19.3 грама на кубичен сантиметър, свойство, което не притежава никой друг метал, и което го прави изключително труден за фалшифициране. „Винаги купувайте злато от отозирани дилъри на инвестиционно злато“, подчерта директорът на банковия център и разясни как на практика се търгува с този „жълт метал”, какви са изискванията на българското законодателство и как се достига сигурност при продажбите на злато. Пламен Георгиев сподели, че най-често продаваното в България кюлче злато е от 1 килограм, което е с размерите приблизително на съвременен мобилен телефони. 

През цялото време на обучителния практически семинар учениците и учителите имаха възможност да разгледат и държат в ръцете си кюлче инвестиционно злато от 50 гр. с текуща пазарна стойност от над 4000 лв., отливка на фабриките Valcambi. Отчитайки ценността на златото, проф. Захариев припомни на учениците и поучителната древногръцка легенда за Цар Мидас, който бил дарен от боговете със способността да превръща всичко, до което се докосне в злато, но и точно поради тази причина може да се умре от глад, защото и храната също се превръща в злато.

В рамките на форума беше представен и новият сайт на катедра „Финанси и кредит” – www.finance1952.com , където вече бяха публикувани информация и снимки от проведеното четвърто национално ученическо състезание по банкиране в Стопанска академия под надслов „Моят първи бизнес кредит”. На всички средношколци и придружаващите ги учители в семинара бяха връчени сертификати за участие, подписани от ректора доц. д-р Иван Марчевски. По заявка на присъстващите учители бяха осигурени екземпляри от целево отпечатания за 2017 г. календар на катедра „Финанси и кредит”, както за директорите, така и за класните стаи на абитуриентите от представените на форума училища. Финалът на семинара за средношколци и учители прерасна в научен форум по „Бизнес кредитиране и проектно финансиране” с участието на всички 46 студенти-метори на отборите от ученическото състезание. Двудневният престои в Свищов на гостуващите на Академията ученици и учители бе съпроводен с две церемонии по дипломиране на бакалаври в петъчния ден и многолюдни изпити на студенти-задочници в съботния ден. 

Още »


Уважаеми студенти,
В Центъра за международна дейност към Стопанска академия е получена обява за набиране на доброволци, които да участват в проект “Faces of Rural Europe” на Европейската доброволческа организация. Приемащата и координираща организация „Sustainable Ormánság” е локализирана в гр. Кемеш, Унгария.

За повече информация относно проекта и кандидатстването, вж.: Faces of Rural Europe.pdfural Europe.pdf.

Още »

Отличници и изявени свищовски студенти получиха награди в навечерието на празника на българските студенти – 8 декември

С тържествена церемония в Стопанска академия „Димитър А. Ценов” академичната общност в Свищов чества празника на българските студенти – 8 декември. Сред официалните гости на тържественото честване бяха Милен Михов – народен представител и зам.-председател на комисията по образование в 43 НС, зам.-кметовете на община Свищов Анелия Димитрова и инж. Пламен Петков, д-р Татяна Ганчева – зам.-председател на Общински съвет – Свищов, Румяна Кузева – началник на общинския отдел „Образование”, Звездина Горанова – член на изпълнителния съвет на Националното представителство на студентските съвети.

Тържествената церемония откри ректорът доц. д-р Иван Марчевски с поздравително слово към студентите и цялата академична общност. „На 8-ми декември ние отдаваме дължимото на най-важните за нас – нашите студенти“, заяви ректорът и припомни, кога и как е започнало честването на празника на българските студенти още през 1903 г. Доц. Марчевски подчерта, че в Стопанска академия студентския празник започва да се отбелязва през 1937 г. – годината след създаването на Висшето търговско училище в Свищов. С пожелание за весел празник и незабравими спомени, ректорът апелира към студентите да бъдат отговорни – към родителите си, към родината си, към самите себе си, и да бъдат горди, че са част от семейството на Стопанска академия, наброяващо над 140 000 възпитаници. 

Цитирайки десетия, последен куплет на студентския химн Gaudeamus igitur, доц. Марчевски честити на студентите празника на младостта, на независимия дух, на смелите идеи и мечти.

Поздравления към свищовските студенти отправиха и официалните гости на тържествената церемония. Зам.-кметът Анелия Димитрова връчи символичния ключ на град Свищов на председателя на Студентски съвет, като изрази увереност, че го поверява в най-добрите ръце. Васил Филев благодари за гласуваното му доверие и от името на студентската общност обяви, че ще пазят ключа там, където пазят Стопанска академия и град Свищов – в сърцата си. 

Председателят на Студентски съвет също честити празника на своите колеги, като заяви, че това е денят на младите и устремени към високи върхове личности, на непокорните и амбициозните, на вечно търсещите и побеждаващите, на тези, на които принадлежи бъдещето.

По традиция, на честването на Студентския празник бяха връчени ежегодните студентски награди за отличен успех, активна студентска и обществена дейност. Наградата на Ректора за отличен успех в ОКС „бакалавър” в размер на 500 лв. и грамота, доц. Марчевски връчи на Иван Сарафски – 4 курс, спец. „Счетоводство и контрол” с успех „Отличен” 6.00. Награди за отличен успех през годините на следване връчи и Студентски съвет. Осем студенти получиха награди по 300 лева и грамоти, които им връчи зам.-ректорът по учебна дейност проф. д-р Марияна Божинова: 

Яница Димитрова, 3 курс, спец. „Бизнес информатика”, успех 6.00; Христо Топалов, 4 курс, спец. „Стратегическо и бизнес планиране”, успех 6.00; Биляна Дамянова, 4 курс, спец. „Финанси”, успех 6.00; Ива Стоянова, 4 курс, спец. СК, успех 6.00; Глория Симеонова, 4 курс, спец. ЗСД, успех 6.00; Ана Петкова, 3 курс, спец. „Индустриална бизнес икономика” , успех 5.95; Айлин Мустафова, 3 курс, спец. СК, успех 5.95; Мирослав Илианов, 3 курс, спец. „Икономика на туризма”, успех 5.77.

Студентски съвет отличи и четирима студенти с награди по 300 лв. и грамоти за активна студентска и обществено-полезна дейност. Председателят на Студентския съвет връчи наградите на: Диляна Илиева – 4 курс, спец. „Маркетинг” с успех 5.84, която има участия в семинари и кръгли маси по теми, засягащи проблематиките на мениджмънта и маркетинга в страната; Марин Маринов – 4 курс, спец. „Индустриална бизнес икономика” с успех 5.93, участвал в двугодишен инфраструктурен проект №7-2015 „Изграждане на център за научни изследвания по малък бизнес и предприемачество” в Стопанска академия, финансиран със средства от държавната субсидия за научноизследователска дейност, и с множество участия в конференции и научни сесии; Анна Драшанска – 3 курс, спец. „Финанси” с успех 5.81, участвала в семинари и научни форуми с теми, засягащи актуалните проблеми пред развитието на публичния сектор и бизнеса в страната, както и в разработване на иновативни подходи за развитие на конкурентоспособността на фирмите; Антоан Величков – 4 курс, спец. СФК с успех 5.60, активно работил в областта на контрола върху икономическите престъпления, ръководител на състава за народни танци за начинаещи и активен деец в танцов клуб „СА НОВЕ”, с множество награди в посочените области.

По традиция на церемонията по честването на Студентския празник бе връчена ежегодната парична награда в размер на 300 лв., под егидата на Общински съвет – Свищов, на името на Григор Начович – пръв министър на финансите след Освобождението. Наградата е учредена за студент от Стопанска академия, завършил с отличие 3 курс, спец. „Финанси” или спец. „Стопански и финансов контрол”. Зам.-председателят на Общинския съвет, д-р Татяна Ганчева, връчи тазгодишната награда на Деница Кирилова – 4 курс, спец. „Финанси” с успех „Отличен” 6.00.

Специални награди получиха и други финансисти, номинирани за новоучредената през м. ноември 2016 г. от катедра „Финанси и кредит” ежегодна парична награда. Тя е на името на проф. д-р  Минко Русенов – учредител и пръв ръководител на катедрата, и ще се връчва на второкурсник, третокурсник и четвъртокурсник от спец. „Финанси” за показани успехи в обучението и творчески изяви. Ръководителят на катедрата проф. д-р Андрей Захариев връчи наградите на: Екатерина Ангелова – 2 курс с успех 6.00, активен участник в инициативи като член на СС; Габриела Георгиева – 3 курс с успех 5.19, с две научни публикации в национални издания в СА „Д.А. Ценов” и Бургаски свободен университет, активен участник в инициативи като член на СС, наградена с 2-ро място на научна сесия през м. май 2016 г. Отличените четвъртокурсници са Александра Петрова с успех 6.00, активен участник в инициативи като член и протоколчик на СС, с редица научни изяви и публикации, и Беатрис Любенова с успех 6.00, с редица научни изяви и публикации.

По време на церемонията стана ясно, че в навечерието на Студентския празник Фондация „Д. А. Ценов” подпомага финансово, чрез възстановяване на една семестриална такса, 13 студенти в редовна форма на обучение – полусираци, близнаци, братя и сестри, със затруднено материално положение. През настоящата година Фондацията е изплатила 2000 лв. награди за отлични студенти и 2500 лв. за стипендии, предоставени от Общинска банка на студенти с отличен успех и научни изяви в областта на счетоводството и банковото дело.

По повод празника на българските студенти, в Стопанска академия са получени множество поздравителни адреси до Ректора и академичната общност от различни институции и организации.

Още »

Семинар във връзка с предлагане на услугата "Подкрепена заетост"

На 27 ноември 2016 г. Стопанска академия "Д. А. Ценов" гр. Свищов чрез Центъра за професионално обучение бе домакин на семинар във връзка с предлагане на услугата "Подкрепена заетост". 

Инициативата е инициирана от Центъра за информация и професионално ориентиране "ЗГУРА-М" гр. Пловдив - координатор на Проект "Професионален обучителен курс и EQAVET оценъчна система за проследяване на качеството на консултанти и доставчици на услугата подкрепена заетост за хора с увреждания", финансиран от програмата Еразъм + на Европейската комисия.

Освен обучаемите от гр. Плевен и гр. Свищов - представители на Бюра по труда, Служби за кариерно развитие, Центрове за професионално обучение и Фирми за подбор на персонала, в информационно-обучителното мероприятие взеха участие и социално икономически партньори на Стопанска академия, ЦПО гр. Свищов, в т.ч. от Общинска служба социални дейности, от Центъра за работа с деца с увреждания, от Центъра за работа с деца в условия на риска, от НПО – Сдружение „Институт перспективи” и от Професионалната гимназия по лека промишленост и строителство гр. Свищов.

Още »

Академичното ръководство на Стопанска академия „Димитър А. Ценов“ – Свищов
и екипът на Академичен център за кариерно консултиране и връзки с обществеността
имат удоволствието да Ви поканят да вземете участие в организираните

на 16 декември 2016 г. (петък)
НАЦИОНАЛНИ УЧЕНИЧЕСКИ СЪСТЕЗАНИЯ
в следните четири направления:

·         Проектиране на мобилно приложение
·         Туристиада
·         Управленски решения в международния бизнес
·         Икономикс

За повече информация:  ТУК

Краен срок за регистрация чрез изпращане на формуляр за участие (по имейл):
13 декември 2016 г. (вторник).

Контактна информация за потвърждаване на участието:

Академичен център за кариерно консултиране и връзки с обществеността при Стопанска академия „Димитър А. Ценов”,
гр. Свищов, п.к. 5250, ул. Емануил Чакъров № 2
тел. (0631) 66 437, e-mail: edu.marketing@uni-svishtov.bg
гл. ас. д-р Юлиян Господинов (моб. тел. 0887 63 00 33)

ФОРМУЛЯР ЗА УЧАСТИЕ

Още »

Рекорден брой участници предизвика тазгодишното национално ученическо състезание по банкиране в Стопанска академия

Рекорден брой участници предизвика 4-то национално ученическо състезание по банкиране, организирано от Академичен център за кариерно консултиране и връзки с обществеността (АЦККВО) и от катедра „Финанси и кредит” при Стопанска академия „Димитър А. Ценов”. В тазгодишното издание на средношколската надпревара, която бе под надслов „Моят първи бизнес кредит” участваха 230 ученици от 29 училища в страната, водени от 31 учители.

В организацията бяха ангажирани 46 студенти-ментори на участващите отбори, 12 докторанти от катедрата, над 20 преподаватели, както и ръководители и експерти от 5 банкови институции. Инициативата на първата българска финансова катедра, която през настоящата академична година ще чества 65 г., по традиция бе посветена на Деня на банкера – Никулден и на Студентския празник – 8 декември.

Състезанието откри зам.-ректорът по студентска политика и институционални комуникации доц. д-р Николай Нинов. Той пожела на средношколците успешно представяне, в което да защитят марката на своето училище като покажат знания, умения, оригиналност и необходимите личностни качества. 

Приветствия към участниците отправиха и преподавателите към катедрата проф. д-р Румяна Лилова, проф. д-р Теодора Димитрова и доц. д-р Стоян Проданов, отговарящи за направления „Публични финанси”, „Банково дело”,  „Инвестиции”, както и нейният ръководител проф. д-р Андрей Захариев от направление „Корпоративни финанси”.

Представяйки регламента на състезанието, проф. Захариев поясни, че всеки от участващите 46 отбора е сформиран от по 5 ученици от различни училища. Отборите бяха групирани в 5 състезателни направления, където се изискваше разработване на предприемачески идеи и кредитни обосновки на проекти, търсещи банково финансиране. Ангажимент към състезанието имаха пет търговски банки, които чрез свои кредитни консултанти и ръководители на клонове и финансови центрове, даваха ценни съвети на младите кандидат-финансисти и банкери. Участниците в дадено направление бяха отличени с баджове в характерния цвят за съответната банка-партньор. Разпределени в компютърните аудитории на Академията, с осигурени файлове с изходни данни за заданието и макет за презентациите, отборите работиха по зададените казуси, подпомагани от своите ментори в лицето на изявени студенти от специалност „Финанси” и от кредитни консултанти от банките. Пред журита по съответните направления, учениците представиха отборно проектните си идеи, предложения и кредитни обосновки.

На церемония по обявяване на резултатите бяха наградени класиралите се на първите места при индивидуалното представяне и в отборната надпревара във всяко от петте направления. Наградите връчиха участващите в комисиите представители на банки. В направление „Бизнес кредитиране”, носещо „зеления” цвят на Банка ДСК, директорът на банковия клон в Свищов Цоло Цоловски връчи наградата за първо място на отбора с ментор Нергин Алим. В индивидуалната надпревара комисията присъди две първи места, които заеха Георги Георгиев от ФСГ – Добрич и Виктория Маринова от СУ „Н. Катранов”, Свищов. 

„Корпоративно банкиране” бе „червеното” направление на Уникредит Булбанк, в което кредитният инспектор Марияна Братова връчи индивидуалната награда на Мария Петрова от ТГ – Стара Загора, а в отборното класиране първо място зае ученическият тим с ментор Маринела Денчева. В „синия” поток, направление „Европейско финансиране” директорът на финансовия център на Общинска банка в Свищов, Пламен Георгиев награди отбора с ментор Деница Кирилова, а първото място в индивидуалната класация бе присъдено на Франческа Анри от ПГИ – Благоевград. 

Победител в „жълтото” направление „Проектно финансиране” стана отборът с ментор Ирена Тодорова, а индивидуалната награда директорът на Райфайзенбанк – Свищов, Живко Павлов връчи на Виктор Господинов от ФСГ – Добрич. В „сивия” поток, направление „Международно кредитиране” индивидуална награда бе присъдена на Диана Атанасова от НФСГ – София, а при отборното представяне директорът на ОББ, клон Свищов – Кирил Кирилово връчи първа награда на отбора с ментор Кирил Лучков.

Проф. Андрей Захариев обяви, че разликата в представянето между останалите отбори в направленията е минимална и заради професионалните бизнес идеи, презентации и кредитни обосновки на всички останали участници и отбори журитата присъдиха почетното второ място. Така във високосната 2016 г. над 200 средношколци от страната завоюваха „среброто” в състезанието по банкиране на Стопанска академия. Всички ученици получиха сертификати, които им дават правото да кандидатстват за студенти в Стопанска академия и да бъдат записани по първа желана специалност и форма на обучение. Посланието, което проф. Захариев отправи към учениците от всички краища на България, участвали в 4-то издание на националното състезание по банкиране е „Днес на елитните български гимназии абитуриент – утре на свищовската академия финансист-абсолвент!”. Допълнително, за всеки ученик бе подготвено персонално писмо от катедрата-организатор до неговите родители с аргументирана покана да подкрепят решение за кандидатстване в СА „Д. А. Ценов” в ОКС „Бакалавър”.

За придружаващите участниците в състезанието 31 учители бе организирана национална учебно-методическа работна среща „Възможности и перспективи пред съвременното финансово-икономическо образование”. Гостуващите учители приветства зам.-ректорът доц. Нинов, който им връчи и сертификати за участие. 

Зам.-ректорът коментира с учителите рейтинговата система на МОН, според която Стопанска академия заема челни позиции и анонсира предстоящите на 16 декември ученически състезания в други икономически направления. Новият учебен план за спец. „Финанси” представи доц. д-р Анелия Радулова – научен секретар на катедрата, а Татяна Друмева запозна учителите с възможностите за следдипломна квалификация, чуждоезиково и професионално обучение, които осигурява свищовското висше училище. Като ръководител на катедра „Финанси кредит”, проф. Захариев подчерта, че реализацията в сектор „Финансови дейности” в страната е оценена с 1764 лв. средномесечна заплата през 2016 год., което го класира на второ място след IT сектора. „За своите 65 години свищовската финансова катедра е дала на България над 30 хиляди възпитаници, сред които плеяда министри, кметове, народни представители, предприемачи, председатели на общински съвети, стопански ръководители, банкери и финансисти”, каза проф. Захариев говорейки за обучението по „Финанси” в Стопанска академия. Катедрата-организатор осигури подаръци и за всички учители. Те получиха академичен учебник по „Финансов анализ” (издание 2016 г.) и катедрен календар за 2017 г.

На антично академично парти „Legio Prima” над 300 участници в състезанието за банкери „Моят първи бизнес кредит” си дадоха среща в неформална среда в ресторанта на академичния корпус „Юг” с домакинството на Първи италийски легион към Съвет по туризъм – Свищов, с председател ас. д-р Стефан Станимиров – преподавател от финансовата катедра. Учениците и учителите, гости на Академията, както и студентите - ментори бяха посрещани в корпус „Юг” от стражници-легионери, от знаменосеца и легата на легиона. В музикална обстановка на танци и ритми бе проведена и викторина за историята на Римската империя с предметни награди, осигурени от Съвета по туризъм и „Винпром – Свищов”, който лансира търговски марки от своята продукция, свързани с Нове и Първи италийски легион.

Очаровани от гостоприемството в Свищов и в Стопанска академия, от организацията на състезанието, доволни от осъществените контакти, спечелените награди и нови приятелства, ученици и учители споделиха, че никъде в страната няма подобна проява, която да осигури толкова много емоции за участващите средношколци.

Отборите - победители в петте направления:

ЗЕЛЕН ПОТОК, ТБ ДСК - Отбор 4 с ментор Нергин Алим

Ученик

Средно училище

Град

  Айля Еркин Ибрям

  Професионална гимназия по икономика

Шумен

  Александра Стилиянова Петрова

  Финансово-стопанска професионална гимназия "Васил      Левски"

Монтана

  Десислава Красимирова Желязкова

  Професионална търговска гимназия

Бургас

  Кристияна Любомирова Георгиева

  СУ "Николай Катранов"

Свищов

  Ралица Николаева Бойчева

  Професионална гимназия по икономика "Иван Илиев"

Благоевград

СИН ПОТОК, ТБ ОБЩИНСКА БАНКА - Отбор 26 с ментор Деница Кирилова

Ученик

Средно училище

Град

  Екатерина Христова Йорданова

  Професионална гимназия по икономика "Иван Илиев"

Благоевград

  Захаринка Ивайлова Георгиева

  Финансово-стопанска професионална гимназия "Васил  Левски"

Монтана

  Мартин Алдинов Дъртаков

  ПГЛПИ "Атанас Буров"

Горна Оряховица

  Момчил Веселинов Колев

  Финансово-стопанска гимназия „Васил Левски“

Добрич

  Селда Севджан Юсеин

  Професионална гимназия по икономика "Алеко Константинов"

Кърджали

 

ЖЪЛТ ПОТОК, РАЙФАЙЗЕН БАНК - Отбор 32 с ментор Ирена Тодорова

Ученик

Средно училище

Град

  Йоана Петкова Винкова

 Търговска гимназия "Княз Симеон Търновски"

Стара Загора

  Маргарита Радомирова Маркова

  Частна професионална гимназия по икономика и управление

Пловдив

  Милена Ганчова Иванова

 Професионална гимназия по икономика "Иван Илиев"

Благоевград

  Николета Асенова Николаева

  ПДТГ "Димитър Хадживасилев"

Свищов

  Габриела Цветелинова Георгиева

 Финансово-стопанска професионална гимназия "Васил Левски"

Монтана

 

ЧЕРВЕН ПОТОК, УНИКРЕДИТ БУЛБАНК - Отбор 16 с ментор Маринела Денчева

Ученик

Средно училище

Град

  Белослава Васкова Николова

  Частна професионална гимназия по икономика и    управление

Пловдив

  Виолетка Владимирова Гавазка

  Професионална гимназия по икономика "Иван Илиев"

Благоевград

  Деница Маринова Маринова

  ПДТГ "Димитър Хадживасилев"

Свищов

  Джейлян Метин Али

  ПГИ "Робер Шуман"

Разград

  Мария Недкова Петрова

  Търговска гимназия "Княз Симеон Търновски"

Стара Загора

 

СИВ ПОТОК, ТБ ОББ - Отбор 43 с ментор Кирил Лучков

Ученик

Средно училище

Град

  Ани Атанасова Стоянова

  Професионална гимназия по икономика "Иван Илиев"

Благоевград

  Велислав Стоилов Врангов

  Професионална търговска гимназия

Бургас

  Полина Пламенова Петрова

  СУ "Николай Катранов"

Свищов

  Ралина Милкова Мочукова

  ФСУ "Атанас Буров"

Хасково

  Христина Димитрова Николова

  Финансово-стопанска професионална гимназия "Васил Левски"

Монтана

 

Още »

Уважаеми колеги,
Академичното ръководство Ви информира, че Сдружение „Институт Перспективи“ – гр. Свищов, изпълнява проект „Нови хоризонти за младежите в Свищов“ – НПМ-011-П2-ТО4/2016 г., финансиран от Националната програма за младежта 2014-2020 г. В рамките на проекта в дните 12 и 14 декември 2016 г. в Учебна база „Бъров“ (ЦПО) ще се проведат две работни срещи „Ние желаем да...“ с участието на студенти на възраст 16-25 години. Срещите ще започнат в 13.00 часа, като тяхната цел е чрез неформални техники и методи на образование да се проучат и идентифицират потребностите и интересите на младежите от община Свищов.

Участниците в работните срещи ще получат Сертификати, а най-активните ще имат възможността да се включат безплатно в международно обучение.

Студентите, които проявяват интерес за участие в работните срещи, могат да заявят това до 09.12.2016 г. на e-mail: edu.marketing@uni-svishtov.bg и телефон (0631) 66 437.

За повече информация можете да се обръщате към Академичния център за кариерно консултиране и връзки с обществеността – гл. ас. д-р Юлиян Господинов, Координатор/Образователен маркетинг.

Още »

Катедра „Икономика и управление на туризма” проведе практическо занятие на студенти от специалност „Икономика на туризма”

Катедра „Икономика и управление на туризма” проведе практическо занятие на студенти от специалност „Икономика на туризма” в реална бизнес среда по дисциплините: „Хотелиерство и ресторантьорство“ и „Туроператорска, агентска и транспортна дейност в туризма“. На 29.11.2016 г., преподаватели от катедрата и 14 студенти от специалност „Икономика на туризма”, ІІІ курс, редовно обучение, посетиха гр. Велико Търново и с. Арбанаси. Студентите от Стопанска академия посетиха следните места: гранд хотел „Янтра“ – гр. Велико Търново, част от българската верига „Шарлопов хотелс“; бюро за самолетни билети, част от „Балкантурист“ АД; туристическа агенция „Клуб Магелан“ – гр. Велико Търново; музей на восъчните фигури в гр. Велико Търново; музей „Възраждане и учредително събрание“ - гр. Велико Търново; парк хотел „Севастократор“- с. Арбанаси.

Обиколката започна от гранд хотел „Янтра“, където студентите се запознаха с организационно-управленската структура на хотела и имаха възможността да беседват с ръководителите на отдел „Продажби“ – г-жа Катя Банкова, „Ресторантско обслужване“ – г-н Драгомир Карадраганов, „Спа и релакс“- г-жа Цветана Стайкова. Мениджърите на отделните звена запознаха възпитаниците на Академията с отделите, тяхната организация, проблеми и предизвикателства.

Второто място, което посети групата, бе бюро за самолетни билети, което е част от „Балкантурист“ АД  и е позиционирано в гр. Велико Търново. Там г-жа Милена Геновска – специалист самолетни билети, предостави на студентите подробна и много интересна информация, отнасяща се до дейността на фирмата, изискванията за лицензиране и цялостния процес по резервиране на самолетни билети.

Среща бе осъществена и с г-жа Василиса Вълкова - собственик на туристическа агенция „Клуб Магелан“, с която бе подписано Споразумение за сътрудничество. Възпитаниците на катедра „Икономика и управление на туризма“ посетиха още музея на восъчните фигури и музей „Възраждане и учредително събрание“ в гр. Велико Търново. В първия от двата музея студентите събраха впечатления за събития и исторически личности от периода на Второто българско царство, представени под формата на скулптури и стенописи. В музей „Възраждане и учредително събрание“ проф. д-р ист. н. М. Палангурски запозна аудиторията с основните етапи и процеси, протичащи в Търново и региона през епохата на Възраждането.

След гр. Велико Търново пътуването продължи с визита в парк хотел „Севастократор“, намиращ се в с. Арбанаси. Собственикът на хотела г-н Стефан Дойчев разказа за специфичните особености на хотелиерството свързани с мениджмънта и с привличането на туристи към дестинацията. Студентите бяха активни и предизвикаха оживени дискусии по важни за туризма теми.

 

 

Още »

Бизнес Мастър Клас проведоха за свищовските студенти банкови експерти

Стопанска академия „Димитър А. Ценов” е сред висшите училища, в които се реализира инициативата Бизнес Мастър Клас от УниКредит Булбанк. Това е специална серия от практически лекции, при която в ролята на лектори влизат топ мениджъри и водещи експерти от екипите на банката. Идеята е да се даде възможност на студенти от икономически специалности да почерпят практически опит от утвърдени професионалисти.

За да представят целта на инициативата и да проведат първото обучение, в Стопанска академия гостуваха Крум Алексиев – директор „Маркетинг и клиентски сегменти” и Елена Белева – експерт „Човешки ресурси”. Лекторите и участващите в обучението студенти приветства зам.-ректорът по студентска политика и институционални комуникации доц. д-р Николай Нинов. Той подчерта, че в обученията, предвидени в рамките на инициативата с подзаглавие „Поредица събития от икономисти за икономисти”, студентите ще имат възможност да черпят информация и опит от утвърдени специалисти от реалния бизнес, сред които и главният изпълнителен директор на банката Левон Хампарцумян.

„Целта ни е да скъсим дистанцията от учебната скамейка до мечтаната работа и да сглобим теорията с практиката. А за да скъси това разстояние, бизнесът идва на крака в университетите”, поясни пред свищовските студенти Елена Белева. Говорейки за необходимите умения, които студентите трябва да придобият за да бъдат успешни, тя подчерта, че едно от най-важните неща е да разберат какво искат и да не спират да търсят.

Темата, която представи Крум Алексиев бе „Управление на личните финанси, инвестиции и спестявания”. Той обясни на студентите какво е предизвикателството да управляваш личните финанси, като подчерта, че това е нещо, към което те трябва да подходят още от най-млада възраст. „Да управляваш личните си финанси е отговорна и много важна задача, която изисква постоянство, упоритост и мислене в дългосрочен план”, каза Крум Алексиев. Той изрази убеденост, че като бъдещи икономисти, свищовските студенти са добре подготвени теоретично за да могат при управлението на личните си финанси да се преборят и да изберат между емоционалното и рационалното решение – дали да похарчиш парите си сега, защото в момента имаш нужда от тях или да ги спестиш и инвестираш. Лекторът коментира и концепцията за човешкия и финансовия капитал. Той поясни, че в началото на своята кариера младите хора имат голям човешки капитал и голям потенциал да го развият, а в края на живота човешкият капитал намалява и се увеличава финансовия капитал ако човек се е насочил в тази посока. В презентацията си гост-лекторът поясни още каква е взаимовръзката между управлението на личните финанси и дейността при банкирането на дребно.

Проведеното първо обучение в Стопанска академия предизвика интерес и множество въпроси от страна на участващите студенти. В дискусия с гостите, те имаха възможност да разберат как се случва бизнесът на практика, получиха идеи как да се ориентират за посоката на бъдещата си професионална кариера и научиха какви практически знания и умения са им необходими за да имат мечтания летящ старт в професионалната си реализация. 

 

Още »

Уважаеми колеги,
Художествена галерия „Николай Павлович“ - гр. Свищов организира
 
КОЛЕДНА ИЗЛОЖБА-БАЗАР
НА СВИЩОВСКИ ХУДОЖНИЦИ 2016
 
откриване 2 декември 2016 г. (петък) от 17:00 ч.

Още »

Нови перспективи за сътрудничество между Черниговския национален технологичен университет и Стопанска академия „Д. А. Ценов“

Ректорът на Стопанска академия доц. д-р Иван Марчевски се срещна с ректора на Черниговския национален технологичен университет в Украйна – проф. дин С.М. Шкарлет. Срещата предостави възможност за провеждане на дискусия, по време на която бяха обсъдени възможности за задълбочаване на сътрудничеството между партньорските висши училища в рамките на програма „Еразъм+“, участие на преподаватели и студенти от украинския университет в лятното училище, организирано от Академията, въвеждане на съвместни специалности за студентите в двете образователни степени „бакалавър“ и „магистър“, публикуване на съвместни научни изследвания и др.

По време на срещата, въз основа на решение на Академичния съвет на Черниговския национален технологичен университет от 31.10.2016 г. (Протокол №9), доц. д-р Агоп Саркисян от катедра „Бизнес информатика“ бе номиниран с диплома и медал и звание „почетен професор“ на украинския университет. 

 

Още »

Приключението „Open Mind“ стартира!

„Open Mind“ е проект по програма „Еразъм+”, чиято цел е да популяризира социалното предприемачество сред обучаеми и студенти-жени, изучаващи неикономически специалности, посредством иновативен геймифициран отворен онлайн курс

Въпреки положителния ефект на социалните предприятия върху икономиката и обществото като цяло, преобладаващата част от курсовете по предприемачество се предлагат основно за специалностите по икономика и бизнес. При това положение много от студентите нямат достъп до курсове по предприемачество. Данните, изведени от Евростат и ГПМ (Глобален предприемачески мониторинг), показват, че 2/3 от младите хора и жени в ЕС вярват, че не притежават необходимите знания или умения за стартиране на бизнес, което е и основна бариера предприемане на подобни инициативи.

Основен акцент в плана за действие “Предприемачество 2020” е, че една от най-значимите възвращаеми инвестиции, които Европа може да  направи, е инвестицията в обучението по предприемачество. Това изисква преносимите умения, необходими за социалното предприемачество, да станат типични не само за студентите от икономически специалности, но и тези от хуманитарните специалности, изкуствата, науката и технологиите.

В отговор на тези предизвикателства, 8 организации от 5 европейски държави съвместно ще разработят и управляват иновативен геймифициран отворен онлайн курс по социално предприемачество за жени и студенти от неикономически специалности. В инициативата участват: Висше училище по застраховане и финанси (ВУЗФ), Фондация на бизнеса за образованието, Стопанска академия „Д. А. Ценов“ и технологична компания 11235 АД (България), Институт по развитие на предприемачеството (Гърция), Университет в Лудж (Полша), Университет Титу Майореску (Румъния) и Университет в Шефилд (Великобритания).

Въвеждаща ориентационна среща на екипа на проекта "Open Mind" в Атина (22 ноември 2016 г.)

В рамките на следващите две години партньорският екип по проекта ще създаде три основни интелектуални продукта:

 1. Масов онлайн отворен курс (МОOC) “Въведение в социалното предприемачество” за студенти от различни области на образованието. Курсът ще запознава студентите с основите на социалното предприемачество: идентифициране на възможност, създаване на бизнес модел, подготовка на бизнес план, привличане на инвеститори, развиване на умения за създаване, ефикасно управление и комуникация на социален стартъп и др. Курсът ще включва и електронна книга с 50 вдъхновяващи истории на жени за стартиране на социален бизнес.

2. Иновативна геймифицирана онлайн платформа, базирана на игрови елементи за създаване на ангажираща и мотивираща учебна среда, в която студентите да изследват бизнес концепции и да развиват ключови предприемачески умения и манталитет чрез решаване на реални практически казуси и справяне с реални предизвикателства. Платформата ще бъде достъпна на 5 езика (английски, български, гръцки, полски и румънски) и ще се поддържа поне до 2020 г. До края на проекта в курса ще бъдат включени минимум 600 студенти.

3. Доклад за оценка на въздействието, който ще способства да се откроят основните резултати от реализацията проекта и да се осигури стратегическа подкрепа за продължаване на дейностите и след неговото приключване. Той ще бъде представен по време на финалната среща на партньорите по проекта.

Геймификацията е една от последните тенденции в електронното обучение, базирана на използването на игрови инструменти и характеристики като цели, мисии, правила, елементи на забавление, обратна връзка, награди и стимули за разрешаването на реален бизнес проблем и награждаване поведението на целевия потребител. Изследванията показват, че дигиталните игри и геймификацията имат положително въздействие върху обучението: повишават самоувереността и мотивацията си и развиват позитивно отношение и въвлеченост в учебния процес; подпомагат развиването на социални умения и умения за решаване на проблеми.

Yu-kai Chou – пионер и гуру в областта на използването на игровия метод за обучение представя списък на „Топ 10-те примера за социална геймификация, които ще спасят света“. Между тях са:

  • Пъзел играта “Foldit” прави важен пробив в декодирането на ХИВ протеина, на което учените не успяха да намерят решение в продължение на 15 години. С помощта на повече от 240000 “играчи” решението бе намерено за 10 дни. 
  • Ролевата игра “Pain Squad” насърчава онкоболни деца да регистрират придружаващите неразположения от болестта, като по този начин осигуряват информация на докторите, доколко е ефективно прилаганото лечение. 
  • Khan Academy набляга на обучението чрез геймифицирано онлайн образование. Огромната колекция от образователни видеоклипове привлича милиони обучаеми.
  • Zamzee прави децата активни, като ги насърчава да се движат. Намалената активност при децата с 60% води до затлъстяване, диабет и дори по-тежки заболявания.
  • CrowdRise е платформа, която насърчава благотворителността чрез игра. Тя привлича повече от 33 милиона играчи и набира стотици милиони долари за благотворителност за нестопански цели по целия свят.
  • OPower прави хората по-отговорни при употребата на енергия.
  • RecycleBank насърчава хората да рециклират чрез система за бонусни точки, срещу които могат да получат реални стоки. Проектът, подкрепен от Ал Гор, печели множество награди за иновации и бизнес. Понастоящем RecycleBank има 3 милиона члена и над 180 служители.
  • FreeRice се бори с глада чрез интелектуални предизвикателства посредством уеб сайта на UN World Food Programme и дарение на ориз, достатъчно да нахрани 10 млн. човека.  

Информирайте се за постиженията на проекта на Facebook страницата: https://www.facebook.com/Open.Mind.Gamified.MOOC4Social.Entrepreneurship/

 

Проект № 2016-1-BG01-KA203-023754 Този проект се осъществява с финансовата подкрепа на Европейската комисия. Цялата отговорност за съдържанието на съобщението се носи от неговия автор и при никакви обствоятелства не може да се приема, че той отразява офицалното становище на Комисията.

Още »


Уважаеми колеги,

Академичното ръководство и екипът на Академичен център за кариерно консултиране и връзки с обществеността при Стопанска академия „Димитър А. Ценов“ – Свищов имат удоволствието да Ви поканят за участие в:

НАЦИОНАЛЕН ФОТО-КОНКУРС

„Аз и Стопанска академия - Свищов“

 

1. Условия и изисквания на конкурса:

В конкурса могат да се включат следните категории участници:

§  Първа категория: ученици от 11 и 12 клас от всички средни училища в страната;

§  Втора категория: настоящи студенти в СА „Д. А. Ценов“ – Свищов;

§  Трета категория: бивши студенти (алумни) на СА „Д. А. Ценов“ – Свищов.

Снимките трябва да отговарят на следните изисквания:

§  да присъства символ, сграда, лого или друг знак, свързан със Стопанска академия „Д. А. Ценов“, Свищов;

§  да пресъздават по атрактивен начин връзката на участника и Стопанска академия „Д. А. Ценов“, Свищов;   

§  да са във формат .JPG с максимален размер 2 МВ

Вашите снимки може да направите навсякъде, по всяко време, по всеки повод и във всякакво настроение.

2. Важни срокове:

Желаещите да участват в конкурса могат да изпращат своите снимки на електронен адрес: edu.marketing@uni-svishtov.bg в срок от 11.11.2016 г. до 01.03.2017 г. включително.

Събралите най-много гласове снимки и техните автори ще бъдат обявени на официалния сайт на Стопанска академия през месец март 2017 г.

3. Процедури за кандидатстване и оценка:

§  Изпращането на снимките е само онлайн като прикачени файлове на e-mail: edu.marketing@uni-svishtov.bg;

§  В полето Subject ЗАДЪЛЖИТЕЛНО се изписва „За фотоконкурса“;

§  В текста на писмото ЗАДЪЛЖИТЕЛНО се посочват:

-          За ученици: имена на автора, наименование на средното училище и клас, населено място, телефон за връзка;

-          За настоящи студенти: имена на автора, форма на обучение, специалност, курс, група, телефон за връзка;

-          За алумни: имена на автора, завършена специалност и випуск, телефон за връзка.

§   Изпратените снимки ще бъдат публикувани във FB страницата на АЦККВО (https://www.facebook.com/ackkvo), където всеки чрез харесване ще има възможност да даде своя глас за онези от тях, които са го впечатлили, както и да лобира за тях чрез споделяне.

По желание към снимките може да се добави и кратък текст за по-детайлно представяне на сюжета им.

Жури в състав представители на АЦККВО и преподаватели от Стопанска академия „Димитър А. Ценов” – Свищов ще следи за правилното изпълнение на горните условия.

ВАЖНО! Всички ученици, изпратили снимки, ще получат сертификати за участие в конкурса, а класираните на призовите места в трите категории участници ще бъдат наградени на официална церемония в Стопанска академия „Димитър А. Ценов“ – Свищов през м. март 2017 г.

Контактна информация:

Академичен център за кариерно консултиране и връзки с обществеността при Стопанска академия „Димитър А. Ценов”,

гр. Свищов, п.к. 5250, ул. „Емануил Чакъров” № 2

тел. (0631) 66 437, e-mail: career.center@uni-svishtov.bg 

Още »

УВАЖАЕМИ СТУДЕНТИ,
от 28.11.2016 г. /понеделник/ започва кандидатстването за зимен семестър на учебната 2016/2017 год. за стипендии за специални постижения по проект BG05M2OP001-2.003 „Студентски стипендии – фаза 1”, съфинансиран от Европейския социален фонд по Оперативна програма „Наука за образование и интелигентен растеж” 2014-2020 г.
 
Кандидатстването се извършва в следния ред:
От 28.11.2016 год. /понеделник/ до 15.01.2017 год. /неделя  23.59 ч./ - подаване формуляри за кандидатстване за стипендии за специални постижения чрез интернет страницата на проекта:http://eurostipendii.mon.bg/.
От 28.11.2016 год. /понеделник/ до 18.01.2017 год. /сряда/ - подаване на формуляри за кандидатстване и съпътстващите ги документи /на хартиен носител/ в СА „Д. А. Ценов” – Свищов, в офиса на отдел „Студентска политика”от понеделник до петък от 8.00 ч. – 12.00 ч. и от 13.00 ч. – 16.30 ч.
 
Подробности за кандидатстването за проект BG05M2OP001-2.003 „Студентски стипендии – фаза 1” може да намерите на :
2. в официалната уеб страница на СА „Д. А. Ценов” –
Свищов, раздел:„Проекти”, подраздел:„Текущи”, рубрика:
 
Изискуеми документи:
1. Онлайн попълнен и разпечатан на хартиен носител формуляр за стипендия за специални постижения от страницата на проекта.
2. Удостоверение за стипендия  за специални постижения от сайта на Академията подписано от научен ръководител и заверено с номер и печат от съответната факултетска канцелария.
3. Пълна разпечатка на разработката на хартиен носител или диск с първа страница на която да е видно имената на студента, специалността и факултетния номер.
4. Копие от сертификат, грамота или друг документ удостоверяващ участието. 
5. Уверение заверено с успех от предходен семестър от факултетската канцелария.
 
ЗАБЕЛЕЖКА:
ФОРМУЛЯРИТЕ НА УВЕРЕНИЯТА ЗА УСПЕХ ЩЕ СЕ ПОЛУЧАВАТ БЕЗ ЗАПЛАЩАНЕ, ЗАВЕРЕНИ В СЪОТВЕТНАТА ФАКУЛТЕТСКА КАНЦЕЛАРИЯ.
 
Образец на удостоверение за кандидатстване за стипендия за специални постижения ТУК.
 
За контакти:
Отдел „Студентска политика” – 0631/66-371.
 
Още »

Уважаеми колеги,
Агенцията по заетостта Ви уведомява, че във връзка с договореност с Федералната агенция по труда – Кьолн за ежегодно посредничество на български студенти за лятна ваканционна заетост във Федерална република Германия стартира процедурата на анонимния подбор на студенти от български висши училища. 
 
Предложенията за работа са в сферата на селското стопанство, хотелиерството и ресторантьорството (сервитьори, камериерки, бармани, помощен персонал в кухня, общи работници), фирми за почистване на помещения и индустриални обекти, вериги за бързо хранене, както и германските пощи.
 
1. Кандидатите трябва да отговарят на следните условия:
1.1. Да са на възраст от 18 до 35 години, български граждани;
1.2. Да са студенти в редовна форма на обучение;
1.3. Да не са последен курс на семестриално обучение;
1.4. Да имат добри познания по немски език /най- малко 3 години занимания по немски език/;
1.5. Да са готови да работят най-малко два месеца в Германия;
 
2. Кандидатите следва да представят следните документи:
2.1. Заявление /свободен текст/ на български език. В заявлението е необходимо да декларират, че са изучавали немски език най-малко три години,  притежават добри познания по езика и са свободни от други ангажименти по време на официално обявената за всяко училище лятна ваканция /задължително се посочват точните начална и крайна дата/, както и че притежават необходимите средства за финансиране на заминаването си за Германия.
2.2. Уверение на български език от висшето училище, че лицето е редовен студент и не е последен курс на обучение.
 
   Не се приемат уверения, в които данните за курса и семестъра на следване са посочени с римски цифри. Изисква се в него изрично да е посочено, че лицето не е последен курс на семестриално обучение.  
   При подаване на документите за кандидатстване (българско уверение и заявление свободен текст) се връчват образците от немски документи на кандидатите, които отговарят на изискванията за владеене на език: 
 
1. Заявление за кандидатстване (Bewerbung)
Заявлението за кандидатстване e препоръчително да бъде попълнено на компютър. Формулярът следва да бъде отпечатан във формат лице/гръб в 2 екземпляра, да се залепи снимка и да се подпише. 
2. Уверение за студент (Immatrikulationsbescheinigung)

3. Информационен бюлетин за чуждестранни студенти /Merkblatt/
Всеки одобрен студент следва да представи:
- 2 бр. оригинално попълнени заявления със снимка /паспортен формат/ и 1 бр. копие 
- 1 бр. оригинално уверение за студент и 1 бр. копие. (Препоръчително е едно оригинално уверение да остане в студента за заминаването му в Германия)
-  Копие на шофьорска книжка (при наличие на такава).  

Документи на кандидати се приемат до 25.01.2017 г. 
 
В случай, че квотата бъде достигната преди определения краен срок за кандидатстване, набирането се спира.
 
 
За допълнителна информация и кандидатстване:
Дирекция „Бюро по труда” – Свищов
ст. 12, тел. 0631/60682, 0885824016 
Милена Савова
 
Още »

Уважаеми студенти и докторанти,
по случай 80-та годишнина от основаването на Свищовската Алма Матер, Студентски съвет при СА „Димитър А. Ценов“ най-любезно Ви кани да вземете участие в Национална студентска научна конференция, като част от тържественото отбелязване на събитието.

Тематичните направления на Националната студентска научна конференция са:

I. Икономика, държава, общество
II. Финанси, застраховане, отчетност
III. Бизнес, мениджмънт, маркетинг

Мотивация за участие:

- Сертификат за участие (само за участниците, представили доклад по време на конференцията).
- Парично-предметни награди, за най-добре представилите се участници, осигурени от Студентски съвет при СА „Димитър А. Ценов“.
- Публикуване на докладите в сборник, за всички представили разработката си по време на конференцията.

Участниците трябва да отговарят на следните критерии:

- Да са студенти или докторанти в акредитирани висши училища на територията на Р. България;
-  Да се обучават в редовна форма;
-  Всеки участник има право на 1 доклад (без значение съвместен или индивидуален).

Оформление на докладите:

- Докладът трябва да бъде форматиран със следните характеристики: размер на страницата 21.59 см × 27.94 см (Letter), горно поле 5.08 см, долно поле 2.54 см, ляво поле 3.05 см, дясно поле 5.69 см, gutter 0 см, горен колонтитул (header) 4.32 см и долен колонтитул (footer) 2.54 см.
- Шрифтът е Times New Roman, 12 pt, двустранно подравняване.
- Междуредие – 1 линия (Single).
- Максималният брой страници е 10 (десет), в които се включват заглавията, формулите, таблиците, фигурите и литература.
- Страниците не се номерират.

Важни срокове:

- Краен срок за изпращане на доклад електронната поща ssavet@uni-svishtov.bg – 09 декември 2016 г.
- Дата на провеждане на конференцията – 13 декември 2016 г. По време на конференцията всеки участник ще разполага с време да представи доклада си, чрез презентация.
- Участниците НЕ дължат такса за участие.
- При необходимост Студентски Съвет при СА „Д.А. Ценов“ може да предложи информация относно различни варианти за нощувка в гр. Свищов.

ШАБЛОН ЗА ДОКЛАД

За допълнителна информация отправяйте своите въпроси към Студентски съвет при СА „Димитър А. Ценов“.

За контакти:

докт. Калоян Петков (email: kpetkov@uni-svishtov.bg , тел: 0895255915)

 

Още »

Уважаеми колеги,
Румънският институт за модерни изследвания „New Europe College” обявява конкурс за изследователски стипендии за учебната 2017/2018 година. Програмата е насочена към млади изследователи, притежаващи докторска степен, които работят в областта на хуманитарните, социалните и икономическите науки.

Срокът за кандидатстване е 16 януари 2017 г.

Регламентът за кандидатстване е достъпен на следния интернет адрес:
http://www.nec.ro/fellowships/nec-international/call-for-applications

Още »

Уважаеми колеги,
Еразъм+ офисът към Центъра за международна дейност кани преподавателите и служителите на СА „Д. А. Ценов“ на Информационен ден по програма „Еразъм+“ за мобилност на персонал с цел преподаване или обучение в чужбина през академичната 2016/2017 г., който ще се състои в кафе-аперитив „Салве“ на 15.11.2016 г. (вторник) от 13:00 часа.

Крайният срок за подаване на документи е 25.11.2016 г.

За повече информация виж тук.

Още »

Еразъм+ офисът към Центъра за международна дейност кани преподавателите и служителите на СА „Д. А. Ценов“ да кандидатстват за мобилност на персонал с цел преподаване или обучение в чужбина през академичната 2016/2017 г.
 
Необходими документи за участие в конкурса:
заявление (по образец);
автобиография (по образец на Европас);
езиков паспорт (по образец на Европас);
докладна записка на пряк ръководител:
декларация по ЗЗЛД:
споразумение за мобилност:
 
Свободни позиции:
мобилност на персонал с цел преподаване – 13 бр.;
мобилност на персонал с цел обучение – 10 бр.
 
Краен срок за подаване на документи: 25 ноември 2016 г. (петък), 17,00 часа, Еразъм+ офис на Центъра за международна дейност.
 
Допълнителна информация по регламента на кандидатстване:
erasmus@uni-svishtov.bg; телефон 0631 66440 или в Еразъм+ офиса на ЦМД.
 
Още »

От септември 2016 г. Стопанска академия „Д. А. Ценов“ – Свищов въвежда нова безплатна студентска карта за всички студенти редовно обучение. Новата DSK ISIC карта съчетава в едно:

При записване за зимния семестър студентите попълват заявление за издаване на DSK ISIC студентска карта и го подават заедно с една снимка паспортен формат във факултетните канцеларии или в клон на Банка ДСК, Свищов. До 15 дни след подаването на заявлението студентите ще могат да получат готовите DSK ISIC карти от клона на Банка ДСК (ул. "Алеко Константинов" № 15).

Студентите в СА „Д. А. Ценов“ – Свищов ползват следните преференциални условия за издаване на новите DSK ISIC студентски карти:

  • без такса за издаване – за сравнение, редовната цена на стандартните небанкови ISIC карти, които се издават извън университетите, е 15 лв.;
  • удължена валидност 2 години (картите, издадени през 2016 г., ще важат до 2018 г.) – за сравнение, валидността на стандартните небанкови ISIC карти, които се издават извън университетите, е 1 година;
  • едногодишен безплатен преференциален студентски пакет от банкови услуги “ДСК Академи“ от Банка ДСК – пакетът включва: дебитна карта VISA DSK ISIC; разплащателна сметка; виртуална карта за плащане онлайн; достъп до интернет банкиране с ДСК Директ и мобилно банкиране чрез ДСК Смарт; допълнителни преференции за студентски кредит.

Преференциите, от които могат да се възползват студентите в България, са над 1 000 и са в области като: забавления, пазаруване, спорт, красота и здраве, компютри и комуникации, услуги и др., а в чужбина преференциите важат за около 40 000 обекта.

За повече информация относно ISIC картите, тяхното издаване и преференциите, които осигуряват, посетете www.isic.bg и Facebook / ISIC Bulgaria или пишете на info@isic.bg.

 

Още »

Младежка информационно-трудова борса организира Агенцията по заетостта в град Варна на 4 октомври. Форумът ще даде възможност на участващите работодатели от България и чужбина и търсещите работа лица да дискутират и да се запознаят с различните политики и предложения, касаещи младежката заетост. Информационното събитие се провежда във връзка с изпълнението на проект „Нова възможност за младежка заетост”.
 
С информационно-трудовата борса и дискусиите, които я съпътстват, Агенцията по заетостта ще отбележи „Европейския ден на труда”. Борсата ще се проведе в Двореца на културата и спорта (бул. Княз Борис I № 115) от 9 до 17 часа.

Търсещите работа ще имат възможност да се срещнат лично с работодатели от региона на град Варна, които предлагат възможности за работа в IT сектора, инженерни позиции в областта на електрониката и уредостроенето, консултантски и счетоводни услуги, търговия, банкиране и хотелиерство. Очаква се да бъдат обявени над 150 работни места за IT специалисти, инженери, счетоводители, банкови служители, продавач-консултанти, финансови и кредитни консултанти, служители в кол центрове, както и различни позиции за пасажерски кораби – рецепционисти, камериери, готвачи и барман-сервитьори. Част от работодателите са заявили възможности за наемане на студенти с гъвкаво работно време или осигуряване на студентски стажове.

Представители на EURES мрежата от Европа, на която Агенцията по заетостта е член, ще участват с представянето на работодатели от Австрия, Германия, Великобритания и Швеция, които ще предложат близо 200 работни места в сферата на туризма.   

Получените във връзка с трудовата борса оферти за работа в чужбина са публикувани на националния EURES сайт в рубриката „Работни места”. От кандидатите, които търсят работа в другите европейски страни, се изисква да владеят чужди езици. За да представят себе си и уменията си пред EURES съветниците и работодателите, те трябва да подготвят документи на английски, немски или друг език в зависимост от конкретните оферти.

Работодателите от България и чужбина очакват мотивирани кандидати, които да представят автобиография, препоръки от предишни работодатели, диплома за завършено образование и сертификати за придобита квалификация.
 

Още »

СТИПЕНДИИ ЗА БЪЛГАРСКИ СТУДЕНТИ, ДОКТОРАНТИ, МЛАДИ УЧЕНИ И ГРУПИ СТУДЕНТИ ЗА ОБУЧЕНИЕ ИЛИ НАУЧЕН ПРЕСТОЙ
 
Покана на Германската служба за академичен обмен (DAAD) за академичната 2017/2018 година 
 
На интернет страницата на Международна фондация „Св. св. Кирил и Методий“ в София са публикувани регламентът, условията, сроковете и необходимите документи за кандидатстване за стипендии за български студенти, докторанти, млади учени и групи студенти за обучение или научен престой във Федерална република Германия за академичната 2017/2018 г., осигурени от Германската служба за академичен обмен.
 
За академичната 2016/2017 г. Германската служба за академичен обмен, в сътрудничество с МФ „Св. св. Кирил и Методий“, отпуска стипендии за следване и научноизследователска дейност в Германия  в следните категории:
 
летни курсове в Германия за студенти;
стипендии след първа диплома за студенти от всички специалности;
стипендии за докторанти и млади учени – цялостна дисертация до 3 години;
краткосрочни изследователски стипендии за докторанти и млади учени до 6 месеца;
годишни изследователски стипендии за докторанти и млади учени между 7 и 10    месеца;
двустранен обмен за учени;
стипендии за университетски преподаватели и учени / престой за изследователски       проект;
повторна покана за бивши стипендианти на DAAD – алумни.
 
Подборът на документите до края на тази календарна година и интервютата с одобрените кандидати в началото на 2017 г. ще се извърши под ръководството на Посолството, в сътрудничество с МФ „Св. св. Кирил и Методий“ и с участието на независими експерти от България и Германия. Сертификатите за стипендиите ще бъдат разпращани по електронен път директно от централата на Германската служба за академичен обмен в месеците април и май 2017 г.
 
Регламентът за кандидатстване е достъпен на следния интернет адрес: http://www.cmfnd.org/?page_id=373
 
 
ИНФОРМАЦИЯ ПО ОТДЕЛНИ КАТЕГОРИИ СТИПЕНДИИ
 
 
 
 
 
Още »

Международни студентски карти ISIC

Международните студентски лични карти ISIC (International Student Identity Card), издавани и разпространявани под егидата на UNESCO, са единственият световно признат документ, доказващ статут на учащ, който има ролята на пропуск за хиляди преференции, специално договорени за учащите в цял свят. DSK ISIC е кобрандирана карта, съчетаваща в едно функциите на три карти: международна студентска идентификационна карта ISIC, дебитна карта VISA на Банка ДСК с преференциална тарифа за студенти и карта за 50% намаление в националната мрежа на БДЖ.

Право да получат ISIC карта имат всички студенти, обучаващи се в редовна форма в ОКС „бакалавър”, ОКС „магистър” и ОНС „доктор”. За издаване на картата е необходимо в съответната факултетна канцелария да се подаде заявление по образец и снимка. Заявлението е безплатно и е на разположение в книжарницата на Стопанска академия и факултетните канцеларии.

Притежателите на DSK ISIC картата ползват банкови преференции:

  • Достъп от всяка точка на света до финансови средства - плащане на стоки или услуги при търговци, теглене на пари в брой на банкомат или от гишета в банки.
  • Теглене на пари от банкомати на Банка ДСК без такса, както и ползване на преференциални такси в сравнение със стандартна Visa Electron на Банка ДСК.
  • Ползване на овърдрафт кредит, както и на специалните кредити за студенти на Банка ДСК.

Преференциите, от които могат да се възползват студентите в България, са над 1 000 в области като: забавления, пазаруване, спорт, красота и здраве, компютри и комуникации, услуги и др., а в чужбина преференциите са в около 40 000 обекта.

Подробна информация за ISIC картата и други преференции на: http://isic.bg

Още »

Уважаеми колеги,
получено е съобщение за предоставяне на изследователски стипендии за европейски и японски изследователи. Кандидатите трябва да притежават най-малко магистърска степен, придобита в последните десет години. Приемат се предложения за изследователски проекти във всички области.  Изследователи от Европа могат да провеждат изследване в Япония, както и японски учени – в Европа. Срок за подаване на формите за кандидатстване – 15.09.2016 г. Повече подробности можете да прочетете на адрес: https://forms.canonfoundation.org/register.php
 
Още »