ОКС "Бакалавър" IV-то класиране Кандидатствай Online ОКС "Магистър" Прием Октомври 2016 Факултативно обучение Следдипломно обучение Професионално обучение


Уважаеми кандидат-студенти,
публикувани са резултатите от четвърто класиране за ОКС "Бакалавър".
Може да проверите Вашия резултат  ТУК.

Записването е в периода: 27.07 - 30.07.2016 г.

Работно време на Кандидатстудентския център:
Понеделник – Петък      от 08:00 ч. до 17:00 ч.
Събота                        от  09:00 ч. до 16:00 ч.
Още »

Международни студентски карти ISIC

Международните студентски лични карти ISIC (International Student Identity Card), издавани и разпространявани под егидата на UNESCO, са единственият световно признат документ, доказващ статут на учащ, който има ролята на пропуск за хиляди преференции, специално договорени за учащите в цял свят. DSK ISIC е кобрандирана карта, съчетаваща в едно функциите на три карти: международна студентска идентификационна карта ISIC, дебитна карта VISA на Банка ДСК с преференциална тарифа за студенти и карта за 50% намаление в националната мрежа на БДЖ.

Право да получат ISIC карта имат всички студенти, обучаващи се в редовна форма в ОКС „бакалавър”, ОКС „магистър” и ОНС „доктор”. За издаване на картата е необходимо в съответната факултетна канцелария да се подаде заявление по образец и снимка. Заявлението е безплатно и е на разположение в книжарницата на Стопанска академия и факултетните канцеларии.

Притежателите на DSK ISIC картата ползват банкови преференции:

  • Достъп от всяка точка на света до финансови средства - плащане на стоки или услуги при търговци, теглене на пари в брой на банкомат или от гишета в банки.
  • Теглене на пари от банкомати на Банка ДСК без такса, както и ползване на преференциални такси в сравнение със стандартна Visa Electron на Банка ДСК.
  • Ползване на овърдрафт кредит, както и на специалните кредити за студенти на Банка ДСК.

Преференциите, от които могат да се възползват студентите в България, са над 1 000 в области като: забавления, пазаруване, спорт, красота и здраве, компютри и комуникации, услуги и др., а в чужбина преференциите са в около 40 000 обекта.

Подробна информация за ISIC картата и други преференции на: http://isic.bg

Още »

Новаторско обучение по екопредприемачество за 30 студенти реализира Стопанска академия по пилотен проект

Стопанска академия „Димитър А. Ценов” бе първото висше училище в страната, приело предложението да бъде асоцииран партньор по проект „Образование по екопредприемачество в три извънстолични университета”. Проектът е съвместен между Института за изследване на обществата и знанието при БАН (ИИОЗ-БАН) и Института за енергийни и екологични изследвания (IFEU), Хайлдерберг, Германия, финансиран от Германската федерална екологична фондация (DBU). Другите два университета, в които се реализира пилотното обучение, са Русенски университет „Ангел Кънчев” и Университет по хранителни технологии – Пловдив. Продължителността на обучителния курс, който стартира през втория учебен семестър, беше 80 учебни часа, като основен приоритет бе досегът на студентите с реалната работна среда. Целите на проекта бяха свързани с придобиването на специфични предприемачески компетенции от младите хора и популяризиране на съвременните бизнес достижения в областта на екологичните технологии

По предварително определени критерии, в Стопанска академия бяха избрани 30 студенти от релевантни на проблематиката на проекта специалности – „Стопанско управление”, „Екомениджмънт”, „Аграрна икономика” и др. Новаторското обучение размени ролите на трите участващи в него страни. Академичните преподаватели влязоха в ролята на медиатори, студентите станаха експериментатори и активни откриватели, а бизнесът беше неформалния обучител, който създава поле за автентични учебни задачи от „живия живот”. Екипът от ИИОЗ подготви обучителния курс и обучителните материали по екопредприемачество, и ги предостави безвъзмездно на Стопанска академия. Координатор на проекта за Свищовското висше училище и ръководител на екипа е доц. д-р Христо Сирашки от катедра „Мениджмънт”, а координатор обучителни дейности е доц. д-р Марина Николова от катедра „Аграрна икономика”. В екипа бяха включени преподаватели и от двете катедри - ас. д-р Станимир Славов от катедра „Мениджмънт” и ас. Илияна Кръстева от катедра „Аграрна икономика”.

Обучителният курс завърши с презентации на разработените от студентите проекти на собствена бизнес идея, както и изследване на вече реализирани екопредприемачески идеи. Своите разработки свищовските студенти представиха на заключителна среща, сред гостите на която бяха гл. ас. д-р Мартин Иванов от ИИОЗ – ръководител на проекта за България и Анна Върбанова – конструирала курса по екопредприемачество, докторант по дизайн на образователни програми при СУ „Св. Климент Охридски”. 

„Вие сте двигателите на промяната, която трябва да се случва в нашата страна”, каза в обръщението си към обучаваните студенти гл. ас. д-р М. Иванов и им пожела да ползват в професионалната си реализация получените в обучението по този проект знания, развитите умения и компетенции. Той благодари на студентите за тяхното участие като подчерта, че въпреки голямата им натовареност с изпити в края на семестъра, те са постигнали много добри резултати в обучението им по екопредприемачество. Ръководителят на проекта изказа благодарност още на ръководството на Стопанска академия и на участвалите преподаватели за оказаната от тях помощ и подкрепа на студентите.

Представянето на студентите оценяваше комисия в състав: гл. ас. д-р Мартин Иванов, доц. д-р Христо Сирашки, доц. д-р Марина Николова, ас. д-р Станимир Славов, ас Илияна Кръстева и докт. Анна Върбанова.

По мнение на комисията всички участници представиха блестящо своите разработки. Пролича сериозната подготовка и ангажираност на студентите. Това от своя страна бе причина всяка презентация да стане обект на дискусия, както от страна на журито, така и от страна на участниците. В хода на представянето на идеите за екопредприемачество се поставиха множество въпроси, които предизвикаха научен спор, доказващ сериозната икономическа и еко подготовка на студентите. 

За успешното завършване на обучението студентите получиха сертификати. Участвалите в пилотния проект възпитаници на Стопанска академия имаха възможност да се запознаят с особеностите на екопредприемачеството в стопанската практика, с трудностите и ползите за обществото. Те получиха информация за реализирани екопредприемачески идеи в различни страни от Европейския съюз, и за възможностите за бизнеса в областта на екопредприемачеството и опазването на околната среда в България.

На преподавателите от Стопанска академия бяха връчени сертификати за успешно завършен курс по „Обучение за обучители по екопредприемачество” и удостоверение за участието като обучители в „Пилотен обучителен курс по екопредприемачество”. Екипът от Свищов разполага с обучителната програма на проекта и може да ползва интелектуалната собственост и ноу-хау, разработени от екипа на ИИОЗ, за в бъдеще за нуждите на Стопанска академия.

Още »

Стопанска академия сключи договор с македонския MIT University в Скопие

Следвайки политика за фокусиране върху партньорства с университети от балканските държави, Стопанска академия „Димитър А. Ценов” сключи рамков договор за съвместна дейност с MIT University в Скопие, Република Македония. Договорът бе подписан в Свищов от ректора доц. д-р Иван Марчевски и зам.-ректора по международно сътрудничество проф. Роберт Димитровски – декан на един от осемте факултета и президент на Институт по управление на знанието (Скопие). 

„За мен е изключително важно създаването на контакти и партньорства с университети от най-близките ни балканските страни и приемам този договор като едно добро начало на бъдещо полезно сътрудничество”, каза ректорът на Стопанска академия преди да положи подписа си. Той подчерта, че образователният обмен е най-силния инструмент за сдружаване между хората и разрушаване на всякакви бариери и заяви, че амбицията на академичното ръководство е да задълбочава контактите с чуждестранните си партньори. Изразявайки задоволство от гостуването си в Свищов, проф. Димитровски заяви: „Това, че днес съм тук е най-доброто доказателство, че знанието няма граници, и че искаме да го практикуваме във всички сфери и на всички нива. Радвам се, че в институцията, която е една от най-старите за висшето образование в България, владее духът на разума и има силен екип, който знае как да движи напред Стопанска академия”.

Предметът на договора предвижда сътрудничество в областта на обучението на студенти, докторанти и специализанти от двете висши училища, в областта на научните и приложни изследвания, и при разработването на съвместни проекти. Сред основните направления са още сътрудничество при разработване на учебно-планова документация, обмен на преподаватели, обучаеми и специалисти, провеждане на научни форуми и съвместна издателска дейност, усъвършенстване подготовката на академичния състав и на учебно-материалната база. 

Освен двустранния договор за сътрудничество бе подписан и договор с Института по управление на знанието за участие на Стопанска академия в 11-то издание на международна конференция, която се организира от Института. Проф. Димитровски обяви пред присъстващите медии, че Свищовското висше училище е избрано за домакин на тазгодишното издание на конференцията, която ще бъде посветена на знанието в практиката и ще се проведе през м. декември. До момента, подкрепа за тридневния международен научен форум са заявили около 30 висши училища, факултети и институции от 12 държави.

Проф. Димитровски отправи покана към доц. Марчевски и неговия екип да гостуват в Скопие, а гостите пък получиха покана за участие в честването на 80-та годишнина от създаването на Стопанска академия през м. ноември.

Още »

Меморандум за сътрудничество подписаха Стопанска академия и Комисията за защита от дискриминация

Ректорът на Стопанска академия „Димитър А. Ценов” и председателят на Комисията за защита от дискриминация подписаха Меморандум за сътрудничество между двете институции. По покана на доц. д-р Иван Марчевски в Свищов гостуваха председателят на Комисията – доц. д-р Ана Джумалиева и представители на нейния екип. В рамките на работна среща с академичното ръководство те обсъдиха сферите за ефективно сътрудничество и съвместна дейност. 

Основните направления, в които ще се осъществява сътрудничеството представи по време на пресконференция ректорът доц. Марчевски. Той поясни, че една от целите е да се осигури възможност за свищовските студенти да провеждат стажове в регионалните офиси и централното представителство на Комисията. Идеята е освен краткосрочни стажове и визити в рамките на учебния процес да се организират и преддипломни стажове за студенти, чийто профил на обучение се доближава в максимална степен до дейността на КЗД. Предвидени са и съвместни дейности по отношение на научни изследвания и проекти. Сред идеите за бъдещото институционално сътрудничество е разработване и лансиране на съвместна магистърска програма, в която да се осигури баланс между знания от сферите на икономиката, администрацията и управлението, правото и специфични области от сферата на дейност на КЗД. Приоритет на сътрудничеството ще бъде също и повишаване личната компетентност на преподавателите в проблематиката на защитата от дискриминация и защитата на индивидуалните права на хората, което по думите на ректора ще става все по-актуално. За целта ще се разчита на експертния капацитет на Комисията. Като „проект с дългосрочен хоризонт” определи доц. Марчевски подписания меморандум и подчерта, че планираните дейности ще бъдат в полза не само на академичната общност в Свищов, но и на КЗД, и на обществото като цяло. Доц. Джумалиева също изрази убеденост в необходимостта от този меморандум и благодари на академичното ръководство за инициирането на работната среща. „Вие правите крачка към нашата институция и ние ще ви окажем пълно съдействие и подкрепа за идеите, които инициирате. Радвам се, че можем да бъдем партньор на Стопанска академия”, заяви доц. Джумалиева и припомни, че зам.-председателят на КЗД е възпитаник на Свищовското висше училище. Тя сподели, че като независим специализиран орган по равнопоставеност, Комисията за защита от дискриминация осъществява и превантивна дейност, част от която са подобни инициативи и меморандуми. „Ние считаме, че студентите, които посещават нашата институция и участват в дейността на Комисията са нашите посредници сред обществото”, каза председателят на КЗД и поясни, че се предвижда стажовете за свищовските студенти да бъдат в рамките на 7-14 дни.

По повод предстоящото честване на 80-годишнината на Стопанска академия, доц. Марчевски подари на КЗД една от знаковите книги за Свищовското висше училище с история за създаването му, Дарителя и първите ректори. Ректорът отправи покана към доц. Джумалиева и екипа на Комисията за защита от дискриминация за участие в събитията, посветени на кръглата годишнина, които ще се състоят през месец ноември 2016 г. 

 
Още »

Първите новоприети в Стопанска академия получиха студентските си книжки минути след обявяване на резултатите от първото класиране

Първите новоприети студенти в Стопанска академия „Димитър А. Ценов” за ОКС „бакалавър” получиха студентските си книжки минути след обявяване на резултатите от първото класиране. В годината, когато Свищовското висше училище навършва 80 години, случайно или не, осмицата присъства и в рождените дати на първите двама записани студенти. Велислава Великова от Свищов, родена на 8-ми март 1997 г., е първият записан студент за новата учебна 2016/2017 г. Приета е по първо желание – специалност „Финанси” в редовна форма на обучение, държавна поръчка с бал 28.83 (при максимум 30.00), кандидатствала с оценка от държавен зрелостен изпит. 

Веднага след нея се записа и роденият на 8-ми август 1997 г. Алекси Курдов от Търговище, който е първият студент, приет със сертификат от национално ученическо състезание по икономика, проведено в Стопанска академия. Участието му в състезание по „Управление на проекти” е първият повод да посети Свищов, но оказва се и съдбовен, защото решава, че ще кандидатства единствено в Стопанска академия. Избраната от него специалност е „Счетоводство и контрол” в редовна форма на обучение. Над 60 % от тазгодишните кандидат-студенти са от областите Плевен, София и Велико Търново. По-голямата част от кандидатствалите са избрали опциите да участват в класирането с оценка от матура и с конкурсен изпит, а по-малко са тези със сертификат от национални и международни олимпиади, и с пренесена оценка от изпит в друго висше училище. Още на първо класиране е реализиран 2/3 от планирания прием за новата учебна година, като се запазва тенденцията задочното обучение да е по-предпочитаната форма. 

Първокурсникът, приет с най-висок бал – 29.91 е Боряна Томова от София, избрала именно задочното обучение по спец. „Счетоводство и контрол”. Същата специалност е избора и на Димана Димитрова от Видин, приета с най-висок бал в редовна форма – 29.46. Специалностите „Финанси” и СК са най-предпочитаните и в двете форми на обучение. Според желанията на кандидатствалите за редовно обучение сред най-предпочитаните специалности са още „Икономика на търговията”, „Икономика на туризма”, „Международни икономически отношения”, „Маркетинг”, „Аграрна икономика”. При задочната форма предпочитанията са към „Застраховане и социално дело”, „Индустриален бизнес и предприемачество”, „Публична администрация”, „Бизнес информатика”, „Стопанско управление”. 

Приетите на първо класиране, сред които са и няколко десетки студенти, избрали платената форма на задочно обучение, могат да се записват в Стопанска академия до 16-ти юли включително. Резултатите от второто класиране ще бъдат обявени на 18 юли, а от трето класиране – на 22 юли. До края на кандидатстудентската кампания в Свищов предстоят още две от предварително планираните месечни изпитни сесии – на 23 юли и на 27 август (събота от 13:00 ч.). Поради големия брой средношколци, които ще се явят повторно на държавен зрелостен изпит в края на месец август 2016 г., СА „Димитър А. Ценов” ще обяви допълнително класиране за запълване на незаетите места (в случай на налични такива) и през месец септември. Тогава те ще могат да кандидатстват в ОКС „бакалавър” за редовно обучение по държавна поръчка и платена форма, и в задочна форма на обучение срещу заплащане.

 
Още »

Нови 150 възпитаници на Стопанска академия се присъединиха към Алумни асоциацията на Свищовското висше училище

Нови 150 възпитаници на Стопанска академия „Димитър А. Ценов” се присъединиха към Алумни асоциацията на Свищовското висше училище. Проведените в рамките на месец другарски срещи на различни випуски и специалности дадоха възможност на бившите възпитаници да се срещнат отново в любимата Алма матер. По традиция, те бяха посрещнати в аулата от представители на ръководството, а със съдействието на Академичния център за кариерно консултиране и връзки с обществеността им беше осигурена възможност да се облекат с академични тоги и шапки. 

По-голямата част от бившите възпитаници на Свищовската академия си организират другарските срещи на всеки 5 години, но има и такива, които се срещат всяка година. За да отпразнуват заедно 45 години от дипломирането си, в Академията се събраха близо 70 души, завършили специалностите „Счетоводна отчетност”, „Финанси”, „Застраховане” и НОУБ, които създадоха нов алумни клуб „Випуск 1971”. Техни колеги от следващия випуск пък, които се срещат всяка година на различни места, при тазгодишната си среща в Свищов се присъединиха към учредения преди време клуб „Випуск 1972”. Освен, че си припомниха „доброто старо време” в родната Алма матер, те отпътуваха заедно от Свищов на тридневна екскурзия до делтата на р. Дунав.

Нови два алумни клуба учредиха по време на другарските си срещи и дипломиралите се преди 20 години в специалностите „Финанси” и „Маркетинг и планиране”. В аулата на Академията те дискутираха проблеми на висшето образование в България, коментираха как стои в момента Стопанска академия на образователния пазар и как да става все по-атрактивна и привлекателна за младите хора. Една от присъстващите възпитанички сподели, че в същия ден, когато чества 20 години от дипломирането си, е записала дъщеря си за студент в Свищовското висше училище. По време на срещите бившите възпитаници показаха, че се вълнуват от настоящето и бъдещето на Стопанска академия, а с добрата си кариерна реализация продължават да изграждат и поддържат нейния имидж. Голяма част от тях заявиха желание да участват в различни прояви от академичния живот, ангажираха се да бъдат лектори пред настоящи студенти или техни ментори по време на практики. 

Емоциите от това, че са със своите колеги и любими преподаватели от студентските си години в неповторимата атмосфера на родната Алма матер, възпитаниците на Стопанска академия от различните випуски запечатаха в множество снимки – при ритуалното хвърляне на шапки, на бюрото на Димитър Ценов в академичния музей, при поднасянето на цветя пред паметника на Дарителя, пред емблематичната за Свищов сграда на ректората с красиво художествено осветление. 

 
Още »

Уважаеми колеги,
Имаме удоволствието да Ви поканим за участие в междууниверситетска кръгла маса за докторанти на тема "Проблеми на регионалната интеграция и международния бизнес", която ще се проведе на 16 септември 2016 г. (петък) от 10.00 часа в Учебен корпус "ЮГ" на Стопанска академия "Д. А. Ценов" - Свищов. 
Заявките за участие се изпращат на адрес: mio@uni-svishtov.bg.
 
Покана Заявка за участие
 

 

Още »

На 20 юни 2016 г., „Първа инвестиционна банка“ АД се присъедини към студентското кредитиране, като сключи типов договор с министъра на образованието и науката. В изпълнение на чл. 10, ал. 1 и ал. 2, т. 1 и т. 2 от Закона за кредитиране на студенти и докторанти (ЗКСД) и във връзка с подписването на Типов договор за кредитиране на студенти и докторанти по ЗКСД,  „Първа инвестиционна банка“ АД стана петата банка у нас, която има право да предоставя този вид продукт. Освен в „Банка ДСК“ ЕАД, „Райфайзенбанк (България)“ ЕАД, „Алианц Банк България“ АД и „Юробанк България“ от 10.09.2016 г. студентите и докторантите ще могат да кандидатстват за отпускане на кредити по ЗКСД и в „Първа инвестиционна банка“ АД
Студентското кредитиране с осигурена държавна гаранция се урежда чрез правната рамка на ЗКСД, който има за цел да създаде условия за облекчаване на достъпа до висше образование в Република България.
Кредитирането на студенти и докторанти, като част от студентското подпомагане, е един от важните инструменти за постигане на по- добър баланс на съучастие във финансирането на висшето образование и разширяване на възможностите за достъп до него. Чрез механизма за споделяне на финансовата отговорност за обучение между държавата и обучаваните, се дава възможност за повишаване на образованието на млади хора, които нямат възможност да осигурят сами средства за такси за обучение и средства за издръжка на обучението.
Програмата за студентско кредитиране стартира от 01.09.2010 г. За периода от 01.09.2010 г. до 31.05.2016 г. са сключени общо 18 464 броя кредити по ЗКСД. Общият размер на договорените кредити е 117 760 583, 20 лв.
 

Още »


Уважаеми колеги,
Представяме на Вашето внимание

„КОНКУРС ЗА ФИНАНСИРАНЕ НА ФУНДАМЕНТАЛНИ НАУЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ – 2016 Г.“

обявен от Фонд „Научни изследвания” към МОН. Целта на процедурата е да насърчи провеждане на качествени фундаментални научни изследвания и получаване на високи научни постижения.

На сайта на Фонда са достъпни:

  • Поканата за конкурса
  • Насоките и методиката за оценкатa
  • Образците на документите за кандидатстване
  • Допълнителни документи
  • ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ВЪВ ВРЪЗКА С КОНКУРСА

Срок за подаване на проектните предложения:
Проектните предложения се представят до 17 часа на 05.09.2016 г. в деловодството на Фонд "Научни изследвания", гр. София, бул. „Александър Стамболийски“ № 239Б, ет.3, на хартиен и електронен носител.

Подробна информация може да намерите на https://www.fni.bg/?q=node/463

Още »


Уважаеми колеги,
Представяме на Вашето внимание

„КОНКУРС ЗА ФИНАНСИРАНЕ НА НАУЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ НА МЛАДИ УЧЕНИ– 2016 Г.“

обявен от Фонд „Научни изследвания” към МОН. Целта на процедурата е да насърчи провеждане на качествени фундаментални научни изследвания от млади учени, повишаване квалификацията им и получаване на високи научни постижения.

На сайта на Фонда са достъпни:

  • Поканата за конкурса
  • Насоките и методиката за оценка
  • Образците на документите за кандидатстване
  • Допълнителни документи
  • ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ВЪВ ВРЪЗКА С КОНКУРСА

Срок за подаване на проектните предложения:

Проектните предложения се представят до 17 часа на 05.09.2016 г. в деловодството на Фонд "Научни изследвания", гр. София, бул. „Александър Стамболийски“ № 239Б, ет.3, на хартиен и електронен носител.

Подробна информация може да намерите на https://www.fni.bg/?q=node/464

Още »


Уважаеми колеги,

Стопанска академия „Димитър Апостолов Ценов“, организира Международна научна конференция на тема „Икономическо благосъстояние чрез споделяне на знания“, която ще се проведе на 9 и 10 ноември 2016 г. в гр. Свищов.
Международната научна конференция е посветена на 80-ата годишнина от основаването на СА „Димитър А. Ценов“ и е част от Програмата за тържественото отбелязване на събитието.

Подробна информация за предстоящата конференция може да получите на:
http://80.uni-svishtov.bg/EWKS/2016

Още »

През 2016 година се навършват 80 години от основаването на Стопанска академия "Димитър А. Ценов". За да отбележим тази достойна годишнина, ние от Алумни клуб МИО организираме пореден годишен фотоконкурс, този път под надслов "Около света за 80 дни". Нашето желание е да демонстрираме способността на студентите и възпитаниците на специалностите към катедра "Международни икономически отношения" при Стопанската академия да се интегрират успешно в международната среда - свободно да пътуват, общуват, работят, и да се забавляват.
Снимките на победителите ще бъдат използвани при изработване на рекламен календар на клуба. Времето за провеждане на конкурса е от 1 юли до 18 септември 2016 година, или точно 80 дни до началото на учебната година за редовните студенти, която започва на 19 септември.

Правила за участие в конкурса:
1. В конкурса могат да участват всички настоящи студенти и възпитаници от специалностите към катедра „МИО“. Снимките могат да бъдат изпращани като:
2. Всеки участник може да предложи до 5 снимки.
3. Краен срок за подаване на снимки за участие: 18 септември 2016 година.
4. На всички снимки трябва да присъства участникът в конкурса. Те трябва да са снимани на:
  • емблематично място, което по възможност да показва къде е направена снимката, или
  • работното място / в работна обстановка, които да показват компанията/организацията, в която е зает авторът на снимката.
5. Поощрява се участието на снимки, на които:
  • присъстват няколко студенти или възпитаници на специалността;
  • присъства абревиатурата на специалността - "МИО" - изписана или показана по подходящ начин.
6. Всяка снимка трябва да бъде придружена от следната информация, изписана на български език:
  • имената на участника;
  • курс, година на следване или завършен випуск;
  • мястото и датата на заснемане;
  • кратко описание на снимката, или любима сентенция (мисъл, мото) на автора.
7. Ще бъдат излъчени 12 победители, разделени в две категории: „Най-много харесвания във Фейсбук“ и „Избор на Борда на алумни клуб МИО“. 
8. Участниците в конкурса гарантират, че са завършили или в момента са записани в специалност „Международни икономически отношения” в Стопанска академия „Димитър А. Ценов” Свищов,  че са носители на авторските права, правата за публикация на снимките, с които участват, както и, че освобождават организаторите на конкурса от претенциите на трети лица.
9. Участниците в конкурса се съгласяват снимките им да бъдат използвани безвъзмездно за рекламните цели на клуба в интернет и на печатни носители.
10. Организаторите запазват правото си да не допускат до участие в конкурса снимки, които са: без необходимите технически и сюжетни качества, извън темата на конкурса или в противоречие с общоприетите морални норми.
11. С изпращането на снимките участниците декларират, че са запознати с регламента на конкурса и го приемат.
 
Можете да следите конкурса на facebook.com/MIOcontest и на страницата на Алумни клуба на адрес alumnimio.club

Още »

Уважаеми студенти-първокурсници!
От 11.07.2016 год. (понеделник) до 09.09.2016 год. (петък) в отдел „Студентска политика” (позициониран до офиса на Общинска банка АД) ще се приемат документи за настаняване в студентско общежитие за учебната 2016/2017 год. 
 
Пълен списък на набора от изискуеми документи за тази цел, може да намерите ТУК.
 
Още »

Свищовски студенти участваха в международна конференция, посветена на митническо сътрудничество

Студенти от Стопанска академия „Димитър А. Ценов” участваха в международна студентска конференция на тема „Младежки диалог – изграждане на капацитета чрез засилване на международното митническо сътрудничество”. Ежегодно, Международната мрежа на митническите университети (INCU) организира научни форуми, посветени на митническия контрол. Тази година международната студентска конференция се проведе в град Габала, Азербайджан. Домакини на събитието бяха Държавният митнически комитет на Република Азербайджан и Регионалният офис на INCU в Баку. 

В конференцията участваха представители на митническите администрации и на университети от над 20 страни от цял свят (Германия, Австрия, Полша, Русия, Турция, Македония, Словения, Беларус, Украйна, Виетнам, Китай, Корея, САЩ, Азербайджан, България, Холандия, Унгария, Литва, Узбекистан и др.). Стопанска академия, която е единственото висше училище в България, член на INCU, бе представена от Антоан Славчев и Апостол Шейтанов – третокурсници от специалност „Стопански и финансов контрол”. В делегацията от страната ни бяха още двама студенти и преподавател от Икономически университет – Варна. 
Изнесените в рамките на тридневния форум доклади бяха фокусирани върху актуални тематични направления, свързани с митническата дейност: международна търговия; укрепване на митническия капацитет; анализ и управление на митническия риск; електронни митически услуги за улесняване на търговията. 

Свищовските студенти представиха на английски език своя доклад на тема „Анализът на риска в митническия контрол – теоретични аспекти”. В презентацията си, те акцентираха върху това как след предварително събирана и обработвана информация за международния стокооборот, митническите органи вземат решение относно вида, обхвата и обема на извършваната от тях контролна дейност. За своето представяне, възпитаниците на Стопанска академия получиха поздравления лично от Михайл Кашубски – ръководител на Международната мрежа на митническите университети. 

 
Още »

Стопанска академия подновява сътрудничеството си с румънския университет „Валахия”

Стопанска академия „Димитър А. Ценов” поднови сътрудничеството си с Университет „Валахия”, Румъния в областта на образователната и научно-изследователска дейност. След поредица работни срещи, ректорите на двете висши училища – доц. д-р Иван Марчевски и доц. д-р Калин Орос, подписаха в Свищов договор по програма Еразъм+, а в румънския град Търговище парафираха двустранен рамков договор за сътрудничество. 

В работните срещи участваха още зам.-ректори, декани на факултети, ръководители на сходни катедри, директори на центрове. Основните теми при разговорите бяха свързани с мобилности на студенти, докторанти и административен персонал. Коментирана бе промяна в учебните планове за докторанти в румънския университет с цел въвеждане на кредитната система при обучението им. След преподписването на договора по програма Еразъм+ е увеличен броя на мобилностите за преподаватели, персонал и студенти, въведени са възможности и за Eразъм+ практики на студенти и докторанти. Участниците в работните срещи обсъдиха и въпроси, свързани с научните издания на двете висши училища, възможностите за публикации, участия в редакционни съвети, в съвместни научни инициативи и проекти.

Представителна група от факултета по наука и технологии в румънския град Александрия към университет „Валахия”, водена от декана доц. д-р Йоана Панагорец, коментира със свищовските си колеги допирни точки при обучението на студенти по програми, свързани с туризъм, аграрна икономика, бизнес информатика и публична администрация. Коментирана бе и предстоящата международна конференция, която се организира съвместно от три партньорски университета – Стопанска академия, Университет „Валахия” и Университета на Риека в хърватския град Риека, която ще се проведе в Александрия през май 2017 г. 

 
Още »

Уважаеми колеги,
Редакционният съвет на Годишен Алманах „Научни изследвания на докторанти” кани всички докторанти за участие в поредната докторантска научна сесия, която ще се проведе в началото на м. декември 2016.
Срокът за подаване на статии и студии (със съпътстващите материали) е 15 ноември 2016 г. 
Изискванията за публикуване в изданието са оповестени на сайта на Стопанска Академия в рубриката „Издания на СА”.
 
 
 
Редакционен съвет на 
Годишен Алманах „Научни изследвания на докторанти”
Още »

Мениджър, инженер и лекар са първите магистри, записани при новия прием в Стопанска академия

Стартът на есенния прием на кандидат-студенти в ОКС „магистър” за учебната 2016/2017 г. в Стопанска академия „Димитър А. Ценов” бе поставен с организираните за първи път информационни дни за магистри. Тридневната проява (28, 29 и 30 юни) откриха зам.-ректорът по учебната дейност проф. д-р Марияна Божинова и директорът на академичните центрове за магистърско обучение в редовна и в дистанционна форми доц. д-р Драгомир Илиев. 

Първите по рода си информационни дни за магистри дадоха свобода на обучаващите катедри индивидуално да решат как и по какъв начин да представят на своите щандове развиваните от тях магистърски програми. Чрез иновативни методи и креативни идеи, катедрите представиха богатото портфолио от магистърски програми и част от своите възпитаници, реализиралите се в страната и в чужбина. 

Лице в лице преподаватели и кандидат-магистри от Стопанска академия и от други висши училища и колежи коментираха обучението по съответните дисциплини, учебни планове и материали, възможности за професионална реализация в сферата на икономиката, администрацията и управлението. Само час след обявяване началото на приема, първия кандидат-магистър беше записан за студент по магистърска програма „Мениджмънт на търговската дейност”. Той е от София, завършил е бакалавърска степен в УНСС, а в Свищов е избрал да се обучава в дистанционна форма. Веднага след него се е записал и първият неикономист – машинен инженер от Несебър, който е избрал същата магистърска програма и форма на обучение в Стопанска академия. Първата приета дама е лекар от Велико Търново, записана в МП „Здравен мениджмънт”, а първият колежанин е от Пловдив и е избрал МП „Бизнес администрация”. 

Информационните дни за магистри се провеждат в трите дни на държавните изпити в Стопанска академия за бакалаври, което дава възможност на завършващите първата степен на своето висше образование веднага да кандидатстват и за следващата образователно-квалификационна степен. Освен това, записаните в рамките на тридневната проява студенти в дистанционна форма ползват 10 % отстъпка от първата семестриална такса. Пръв от тази възможност се възползва Огнян Танев от Никопол, който след като получи оценка 6.00 на държавния изпит записа дистанционна магистратура по „Корпоративен мениджмънт”. Дистанционната форма на обучение е предпочетена и от първите две дами записали се също в първия ден на приема веднага след държавния си изпит – с отлични оценки и среден успех от следването 5.98, те са избрали магистърските програми „Застраховане” и „Банков мениджмънт”. 

Информационните дни за ОКС „магистър” в Стопанска академия са отворени за всички заинтересовани лица, независимо дали са или не са възпитаници на Свищовската Алма матер. Щандовете, обособени във Факултетния корпус са на разположение на посетителите от 08:00 до 17:00 ч. без прекъсване до 30 юни включително. Актуална и подробна информация за предлаганите 42 магистърски програми в редовна и в дистанционна форми на обучение, начина и сроковете за кандидатстване се публикува и на сайта на Стопанска академия в раздел „Прием 2016”.

 
Още »

Уважаеми колеги,
Офисите на ЦЕНТЪР ЗА МАГИСТЪРСКО ОБУЧЕНИЕ и ЦЕНТЪР ЗА ДИСТАНЦИОННО ОБУЧЕНИЕ са преместени в сградата на „Факултетски корпус“, етаж 1, ляво крило.
Офисът на „СТУДЕНТСКА ПОЛИТИКА“, откъдето може да получите подпис в обходната бележка, е преместен до офиса на Общинска банка.
Горепосочените отдели ще работят без прекъсване от 8:00 ч. до 17:00 ч. в рамките на Информационните дни на ОКС „магистър“ (28-30 юни 2016 г.).
Приемът на документи за ОКС „магистър“ за 2016 г. се провежда във фоайето на Студентски дом на културата, който се намира между офиса на Кандидатстудентски център и Общинска банка.
 
Още »

Чествахме 139 години от освобождението на Свищов

Представители на академичната общност участваха в честването на 139 години от освобождението на Свищов. В местността „Паметниците”, където в нощта на 26 срещу 27 юни 1877 г. руските войски правят десант и започват освободителния поход на Руско-турската война, днес бе отслужена панихида и се състоя церемония по полагане на венци и цветя. Сред официалните гости на честването бяха Якуб Флашински – II Секретар в посолството на Република Полша в България, народни представители, зам.-ректорът проф. д-р Марияна Божинова, ръководители на институции, почетни граждани. Слово за освобождението на Свищов – първият свободен български град, прочете кметът Генчо Генчев. 

Стихове, тържествени слова, патриотични песни и военни почести припомниха, че пътят на свободата и независимостта на България, преминал през Плевен, Шипка, Шейново и Стара Загора, е започнал от Свищов. „139 лета Свищов пристъпва към белите паметници за да се поклони пред безсмъртното дело на загиналите за българското избавление – изстрадано, заслужено и свято”, подчерта водещият като припомни, че блестящо проведения десант край Свищов е един от най-известните и успешни във военната история на света изобщо. В кръвопролитните битки край Свищов загиват над 800 души от участвалите български, руски, румънски, полски, сръбски и фанландски войни. Безсмъртното им дело е увековечено с паметници, чието изграждане започва веднага след войната през 1878 г. със средства в размер от 165 хиляди рубли, отпуснати от руския император. Много скоро, тук край Свищов са издигнати седем обелиска, изработени в мраморна работилница в град Одеса.

Венци и цветя пред паметниците поднесоха официалните лица, политически партии, НПО, ученици, граждани. От името на академичната общност в Свищов венец поднесоха студенти и зам.-ректорът проф. Божинова.

 
Още »

Стопанска академия приветства дипломантите на Държавната търговска гимназия

По покана на ръководството на ДТГ „Димитър Хадживасилев”, гост на тържествената церемония по дипломирането на випускниците бе заместник-ректорът на Стопанска академия по „Студентска политика и институционални комуникации”, доц. д-р Николай Нинов. Облечени в официални тоги, любезно предоставени от Свищовската Алма матер, 59 зрелостници получиха своите дипломи за средно образование и свидетелствата за професионална квалификация в аулата на родната гимназия. В приветствието си към дипломантите доц. Нинов отправи поздравения за постигнатия успех, пожела им здраве и ги покани за пореден път да продължат своето образование за ОКС „бакалавър“ в Стопанска академия. Той подчерта, че благодарение на демонстрираните по време на Националните ученически състезания знания и умения, голяма част от дипломантите на ДТГ притежават сертификат, който им позволява да кандидатстват по първа желана и избрана от тях специалност и форма на обучение. 

В тържеството участие взеха още Румяна Кузева – началник отдел образование при Община Свищов, Румяна Иванова – директор на ДТГ, Тодорка Ламбева – помощник-директор на ДТГ, учители-класни ръководители от ДТГ, родители и близки на дипломантите. От името на випуска, Йоана Първанова прочете обръщение към учителите, които са им преподавали през годините, изпълнено с благодарност и висока оценка за тяхната строгост и отдаденост към учениците. Последва връчването на дипломите от класните ръководители Лена Ненкова, Аделина Замфирова и Моника Цветанова. Първи получиха своите дипломи отличниците и зрелостниците с постижения, издигнали престижа на училището. Получаването на последната диплома за всеки клас беше последвано от всеобщо броене на самите дипломанти, след което под бурните аплодисменти, радостни възклицания и много усмивки, всички абитуриенти хвърлиха символично баретите си.

 
Още »

Две нови учебни зали в Учебна база „Бъров“ са оборудвани с компютри и мултимедийни проектори

В рамките на двугодишен инфраструктурен проект № ИП3-2015 „Изследване приложението на интерактивните методи на преподаване в продължаващото обучение“, в Учебна база „Бъров“, в която се помещават Центърът за професионално обучение и Центърът за следдипломно и факултативно обучение, са доставени и инсталирани два броя настолни компютри и два броя мултимедийни проектори. По този начин са оборудвани две зали, в които ще може да се провежда обучение, базирано на съвременните интерактивни методи и технологии, което ще осигури по-високо качество на учебния процес и устойчивост на резултатите.
Проектът има за цел оптимизиране качеството на продължаващото обучение в Стопанска академия „Димитър А. Ценов“ чрез прилагане на съвременни интерактивни методи на преподаване и адекватното задоволяване на потребностите на обучаемите от знания и умения, съответстващи на изискванията на пазара на труда. Той се изпълнява от екип в състав: проф. д-р Пенка Шишманова - ръководител, и членове: ас. д-р Юлиян Господинов, ас. Евелина Парашкевова, докторант Кристиян Корелов и студентката Кристиана Димитрова, както и с активното съдействие на Татяна Друмева - секретар в Центъра за професионално обучение.
 
Освен доставката на техниката, по проекта е проучена научна литература и добри практики за най-често използваните съвременни интерактивни методи на преподаване в продължаващото обучение, както в наши, така и чужди висши училища и центрове.
Организирано и проведено е анкетно проучване сред 192 участници в 11 квалификационни курса за професионално обучение (по чужди езици: английски, немски и френски; валутен контрол; компютърна грамотност за напреднали; документален контрол върху отчетността на предприятието; анализ на годишните финансови отчети) и 4 квалификационни курса за факултативно обучение (по Икономическа педагогика; Независим финансов одит; Валутен, данъчен и митнически контрол; Съдебни експертизи) за разкриване мнението на обучаемите в различните форми на продължаващо обучение в Стопанска академия „Димитър А. Ценов“, относно приложението на интерактивните методи на преподаване. Попълнените от респондентите анкетни карти са обработени. Данните са анализирани и са направени изводи.
На базата на проучените теория, стратегически и други планови документи, съществуващите добри практики, както и предвид резултатите от проведеното анкетно проучване, се осъществява апробация на някои интерактивни методи на преподаване в Центъра за професионално обучение и Центъра за следдипломно и факултативно обучение на Стопанска академия „Димитър А. Ценов“.

 

Още »

С нови учебни планове и програми стартира приемът на магистри в Стопанска академия

С нова магистърска програма и обновени учебни планове стартира приемът на студенти за ОКС „магистър” в Стопанска академия „Димитър А. Ценов”. Това обявиха на пресконференция зам.-ректорите проф. д-р Марияна Божинова, доц. д-р Николай Нинов и директорът на академичните центрове за магистърско обучение доц. д-р Драгомир Илиев. „Управление на фирмената сигурност” е новата магистърска програма, която допълва портфолиото от общо 42 програми за обучение в редовна и в дистанционна форми. Освен това, в отговор на съвременните изисквания, са обновени учебните планове по над 20 от магистърските програми.

Приемът на документи както за икономисти, така и за неикономисти, започва на 28 юни, когато в продължение на три дни в Академията за първи път ще се проведат информационни дни за кандидат-магистри. В рамките на инициативата обучаващите катедри ще представят водените от тях програми. Кандидатстващите ще имат възможност да се информират непосредствено от самите преподаватели относно съдържанието, технологията и алгоритъма на магистърското обучение в Стопанска академия. Обособените във Факултетния корпус щандове за различните магистърски програми ще бъдат на разположение на посетителите от 08:00 до 17:00 ч. без прекъсване в дните 28, 29 и 30 юни. Информационните дни за кандидат-магистри съвпадат с провеждането на държавните изпити, на които се очаква да се явят над 1800 завършващи ОКС „бакалавър”, които веднага след това ще имат възможност да кандидатстват и за по-високата образователна степен. Отчитайки факта, че представителите на бизнеса проявяват сериозен интерес към обучение в ОКС „магистър” с цел актуализиране и надграждане на своите знания и компетенции, Стопанска академия обяви свободен достъп на информационните дни за всички заинтересовани. Записалите се в дистанционна форма на обучение в рамките на тридневното събитие, ще имат възможност да получат 10% отстъпка от първата семестриална такса, с което висшето училище в Свищов показва своята социална ангажираност и навременно поведение. Стопанска академия развива дистанционно обучение от 1999 г. и до момента има над 26 000 дипломирани в тази форма магистри. Друг нов момент при тазгодишния прием е, че за новата учебна 2016/2017 г. за редовно обучение ще може да се кандидатства по всичките 42 магистърски програми – в 13 приемът е по държавна поръчка, а за 29 се въвежда платена форма на обучение. 

В рамките на пресконференцията беше представена и новата брошура за ОКС „магистър”, в която е поместена необходимата информация относно начина и сроковете за кандидатстване, магистърските програми, формите на обучение. Актуална информация се публикува и на сайта на Стопанска академия в раздел „Прием 2016”.

 
Още »

Уважаеми колеги,
получено е съобщение за предоставяне на изследователски стипендии за европейски и японски изследователи. Кандидатите трябва да притежават най-малко магистърска степен, придобита в последните десет години. Приемат се предложения за изследователски проекти във всички области.  Изследователи от Европа могат да провеждат изследване в Япония, както и японски учени – в Европа. Срок за подаване на формите за кандидатстване – 15.09.2016 г. Повече подробности можете да прочетете на адрес: https://forms.canonfoundation.org/register.php
 
Още »

Уважаеми Колеги,
Катедри „ Правни науки и екология“ и „Аграрна икономика“ при Стопанска академия „Д. А. Ценов“ – Свищов има удоволствието да Ви покани за участие в Кръгла маса на тема „Общата селскостопанска политика на Европейския съюз и агробизнеса в Република България – икономически и правни проблеми“, която ще се проведе на 27 октомври 2016 г. от 09.30 часа в „клуб Салве“.
На научния форум са поканени учени, академични преподаватели, докторанти, студенти, представители на Министерство на земеделието, Държавен фонд „Земеделие“ , Аграрния бизнес и асоциации на земеделски производители.
 
Допълнителна информация: Раздел конференции
Още »

Уважаеми студенти, 
Отдел битово обслужване/ССО, Ви уведомява, че в студентски общежития № 1 /намиращо се до СА“ Димитър А. Ценов “/ и студентско общежитие № 8 /позиционирано в студентски град/ има свободен леглови фонд за студенти – редовна и задочна форма на обучение, придружаващи ги неучащи членове на техните семейства или съжителстващи с тях лица и неучащи лица, пребиваващи на територията на гр. Свищов във връзка с осъществяване дейността на Академията / учебен процес, изпити, държавни изпити, защита на дипломни работи и др./
 
Цената на нощувката за едно легло се определя в размер, както следва:
1. При настаняване в студентски блок № 1 – 10,00 лв. /с ДДС/
2. При настаняване в студентски блок № 8 –   6,00 лв. /с ДДС/
 
Стойността на нощувките, съобразно продължителността на престоя се заплаща при настаняване в съответното студентско общежитие.
 
Телефон за контакти:
 
Управител студентски блок № 1: Митка Расимова GSM: 0889404496
Управител студентски блок № 8: Елка Никифорова GSM: 0889404483
 
Студентските общежития № 1 и № 8 са реновирани, с ново обзавеждане и самостоятелни санитарни възли.
 
 
 
                                                         Екип на 
Отдел битово обслужване/ССО
 
 
Още »

КОНКУРС ЗА СТУДЕНТСКО ЕСЕ по Проект № 22-2016 „Приобщаващият бизнес – инструмент за намаляване на бедността и социално включване”, финансиран със средства от държавната субсидия за присъщата на СА „Д. А. Ценов" научна дейност по Наредба № 3/27.11.2015 г. на МОН.
В международния конкурс могат да участват студенти, обучаващи се в бакалавърска и магистърска степен по икономика, управление и администрация и други свързани с темата направления.
 
Тематични направления:
1. Приобщаващ бизнес и устойчиво развитие
2. Приобщаващ бизнес  и намаляване на бедността
3. Маркетинг и дистрибуционни канали за приобщаващ бизнес
4. Социално предприемачество и приобщаващ бизнес
5. Организации с нестопанска цел и приобщаващо развитие
6. Верига на доставките, справедлива търговия и приобщаващ бизнес
7. Равенство между половете, разнообразие на работните  места и приобщаващ бизнес
8. Приобщаващ бизнес и набиране и развитие на таланти 
9. Отговорно лидерство и приобщаващ бизнес
10. Глобализация, културно многообразие и приобщаващ бизнес
11. Приобщаващ бизнес и иновации
12. Какво прави приобщаващият бизнес уникален и отличителен?
13. Ако ви се налага да разработите своя собствена дефиниция за приобщаващ бизнес, каква би била тя? Какво е уникалното в определението ви?
14. Как приобщаващият бизнес може да помогне в кризата  с бежанците в Европа?
15. Какви идеи имате за нов приобщаващ бизнес във вашата страна?

Правила на конкурса:
1. Обем на есето до 3600 знака или 2 стандартни страници (А4, TNR 14 pt, 1.5  lines). В срок до   15 септември 2016 г. есето следва да бъде изпратено на адрес: essay_inbus_pov@uni-svishtov.bg
2. Всеки автор може да участва с едно есе. Авторите следва да посочат име, презиме и фамилия, университет, специалност, курс, факултетен номер и адрес за обратна връзка.
3. Есетата ще бъдат оценявани от жури от преподаватели на Стопанска академия „Д. А. Ценов" – Свищов и от чуждестранни университети, участващи в проекта. Успешно класиралите се участниците в конкурса ще получат сертификати за участие, а есетата ще бъдат публикувани на CD с ISBN.
4. Официални езици: български и английски.
 
Още »